Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, June 17, 2011

Jawab secara butol2 ikhlas ni..janji jawapan seikhlas ikhlas nya..

Hubby tanya
" Buat apa nak ke pasar, lauk kan dah ada dlm freezer?"
Saya jawap,
"Nak beli kepala ikan untuk buat kari saja."
Itu saja.
Bawa balik penuh 2 bakul rotan barangan.
Hubby jeling dan sempat lak komen
" Kata nak beli kepala ikan saja"
Dalam dunia ni ada ke orang pergi pasar beli satu benda sahaja?
Pilih kepala ikan, aqad jualbeli, terus balik..Ada orang buat camni?
Pernah awak beli satu perkara saja?
Betul pernah?
Tak cayaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

17 comments:

Marina Monroe said...

Beli kepala ikan apa?..
bila nak masak nya?...
he he he sedap tuh..

hani@debumelukut said...

Kak marina,
kepala ikan merah.lunch hari ni.

MULAN said...

duduk jauh dari pasar selalu ken abeli lebih dari satu.. tapi kalo kedai roncit pernah la beli 1 item je.. kalo takot overspend, saya bawak duit rm20/30 etc je... esp kalo pi pasar malam... hahaha...

pena rozie said...

Tak de maknernye kalau dah alang-alang g pasar nak beli 1 barang jer.

Ibu n Abah said...

cikgu...
boleh terima sorang tetamu?..
nak tumpang makan tengahari ni...
lauknya sedap tu...

Huda said...

hehehe...sume laki cam tu ke kak?hubby huda pun sama siap cakap..beli barang ikut dlm list yer :)

ajumohit said...

huuiii ikan merah sedapnya kak, nk skett

munna said...

kalau ke pasar mmg tak sah beli satu je brg sedangkan macam2 ada di sana..lainlah klu kedai runcit yg tak banyak pilihan

Kunang-Kunang said...

Assalamulaikum Cikgu Hani,

Rasanya kemungkinan tidak. Selalunya terlajaklah beli benda lain sekali, kalau nak kari paling tidak beli santankan.

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

salam..thanx singgah blog cam ayam den. huhu

betul tu..if pegi pasar..sure mcm2 nak beli kan? tgk2 ade sayur dah layu dalam freeze sbb tak termasak huhuhuhu

Cikli said...

dah beli kepala, habis yang pengikut-pengikut dia nak tinggal kat siapa...mestilah beli sama.

Aku said...

adaaaa... suruh beli gula, aku beli gula je.

sampai kat rumah, bini tanya tak ada jajan-jajan ke?

ish.. tak faham betullah... dia nak gula atau jajan nih?

HonEyBuNNy said...

hehe...

itu la..konon dari rumah nak beli satu benda ja..bila g pasar jumpa yang lain mesti nak beli jugak kan sis...heheh

Anonymous said...

rerasanya tak penah sy gi pasar beli satu item je. Suami sy plak kalau g pasar lagi ngalahkan org pompuan. Sampai takut nak suh dia ke pasar.

Che Mid said...

Salam Hani... Adaaaa... kalau terlupa barang penting yang takde kat tempat lain tapi kat pasar tu.. (lps kena marah dgn suami.."barang lain boleh ingat nak beli.. "

Acik Erna said...

hani..betul la tak caya..kalau tak penuh bakul pun..memang lebih dari satu la kan..

hani@debumelukut said...

kesimpulan nya mmg betul lah kata saya..payah ak beli satu perkara sahaja bila ke pasar...cer gitau hubby saya tuh.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...