Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, June 14, 2011

Tak ada bahagian yang rosak, lebam jer tapi malu sebesar dunia...

Siapa sangka..
Ribut tidak....
Gempa bumi pun tidak..
Tiba tiba...
Bedebab!!!!!!!
Opssss!!!!
?
?
Nangka gugur.
Aduhhhhhhhh...du du du du du duuuu.
Aduh mak sakitnya.
Sakit sikit saja tapi malu nya tergolek bersaksi ni.
Entah macam mana boleh tersadung benda apa tah masa nak turun dari kereta.
Walau kat bawah porch sendiri,
tapi rumah tepi jalan ni ramai jugak la penonton.
Percayalah, ramai awakkk.
Apa tengok tengok?
Tak pernah tengok orang jatuh ke?
Tertiarap atas tile macam budak kecik yg baru belajar berjalan.
Kalau anak2 yg jatuh saya mesti tanya "Berapa ekor dapat tangkap katak?"
Cuba tanya saya begitu kalau berani???
Nak cover malu mula lah marah org tak pasal2.
Saya cepat2 bangun dan tak kutip pun barang yg jatuh bertaburan.
Sayur jer, kutip later lah..naik sapu minyak kat lutut dulu.
Cakap kat hubby yg saya tergolek kat bawah porch ni,
Dia tanya retak tak simen/tile tempat saya terhempas tu.
Ada ke patut???

22 comments:

ajumohit said...

hehehhe takpe kak, sesekali jatuh gedebuk takpe, jgn jatuh hati sudah hehehe...lawakla statement hubby akak tu

Ibu n Abah said...

cikgu....
sebaik jatuh, terus pandang keliling...kan?...
aksi spontan yang tak boleh nak elak...
muga2 lebam di lutut cikgu dah beransur hilang.....
lainkali kalau jatuh..cikgu nyanyi kuat2...
'jatuh cinta... berjuta indahnya...'...

hani@debumelukut said...

Ajumohit,
Dia tau akak ni kan lebih timbangan.

hani@debumelukut said...

Ibu dan abah,
A'a yer...lupa nak nyanyi ....
Lebih baik jatuh tangga dari jatuh cinta.

Aku said...

haah la kak, retak ke tiles tu..? bukan apa, concern gak kat tiles tu kan...?

Hahaaha...

Che Mid said...

Salam Hani,

elok gak sesekali jatuh.. baru ada bunyi gedebuk tu..sebab zaman sekarang ni dah tak nampak buah nangka jatuh ha ha

Huda said...

hehehe kelakar pun yer kak :) sekali sekala jatuh ape salahnye kan :)

hani@debumelukut said...

Aku,
Cedih rasa hati, lebih sygkan tile rupanya...

hani@debumelukut said...

Che mid,
Kalau saya ni kurus, kurang lah sikit area malu kan...

hani@debumelukut said...

Huda,
Sedaplah gelak kan akak, tak perrr...hari ni hari akak, esuk hari apa yer?

Piasara said...

"hari2 dok tgk nangka saya tu..ntah bila la nak gugur,tup2 bunyi bedebuk..ingatkn dah gugur rupanya kak hani yg jatuh..hihi..sian akak...ni tentu nak cepat sgt smpai tak sempat2.."

hani@debumelukut said...

Kalau masak nangka tu sedap buat bubur nangka..ini nangka busuk, buat apa...hehehee

nidus2 said...

Memang tak patut hubby cakap macam tu....nanti kita ajar dia.
kah...kah...kah. Tak patut.

Ann Huda (Ate) said...

Tergelak juga Ate membacanya tapi boleh Ate bayangkan bagaimana perasaan akak. Malu mengatasi rasa sakit. Tapi mudah2an mlm ni akak tak rasa sakit, psl sakit jatuh ni bukan serta merta, beberapa jam pas tu baru terasa.

hani@debumelukut said...

Pak Nidus,
Memang tak patuttt....hehehee

hani@debumelukut said...

Ate,
memang pun, sekarang dah mula rasa sakit sendi tulang akibat hentakan tu..nasib baik tak merekah tile tu..

munna said...

alahai kesiannya kak...nasib baik dkt porch rumah..klu kat public lagilah tutup muka kak ye...

hani@debumelukut said...

munna,
hehehee..malu tok sah citer lah

tasekM said...

hehehe.. kesian tau...

:)

hani@debumelukut said...

tasekM,
ada jugak org yg simpati kat akak ni yer...time kasih

ybs said...

Cg Hani,
patut jugak hubby tanye mcm tu, kalau tile tu retak ke pecah ke maknanye teruk ler kecederaannye, kire dia amik berat ler tu....hehe

sape tak syg isteri kan kan

hani@debumelukut said...

ybs,
risau takut dia suruh ganti tile baru jer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...