Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, June 11, 2011

Tidur lah wahai cucunenda...


Di ribaan saya dia tidor,
Lena dan damai kerana dia seorang bayi.
Adakah lena kita seperti dia?
Bebas resah dan sifar masaalah?
Tidur lah sayang buah hati nenek..
Mimpikan bahagia..

28 comments:

ajumohit said...

comeynya cucu akak...putih melepak...

kdg2 terpikir nk patah balik ke masa silam, nk jadi kanak2 bebas dari memikir masalah,hari2 gembira dgn kawan2...

yg paling penting, gembira duduk bwh ketiak emak dan arwah ayah...

kakpah said...

anak kecil bebas dari segala masalah. memang kita cemburukan dia..

azieazah said...

AKAK,

agak-agak kalu saya mari ambik pinjam untuk sebulan dua, bleh tak?

Malam ni saya datang eh? bleh laaarrrrr... :)


Aku Teringin Nak Join Rewang...

hani@debumelukut said...

ajumohit,
mana boleh undur masa? hehehe..

hani@debumelukut said...

kakpah,
kerana bebas dari masaalah lah mereka tu nampak comel kan..

hani@debumelukut said...

Aziezah,
Nak pinjam? Hmm...pinjam package lah, sekali dgn nenek..

Ann Huda (Ate) said...

Tidurlah tidur wahai cucu. Pipi meloyot lena di pangku. Tangan dan jejari bulat menggebu. Beratnya brapa ingin ku tahu.

Che Mid said...

Hisshh.. kita tak boleh tidur selena dia.. kang nak terkucil camne.. takkan nak lepas atas tilam je.. semerbak satu bilik.. eh eh tak.. satu ghumah.. hi hi

Aku said...

Aku terasa macam nak jadi baby balik la... ramai yang sayang..

makcu B said...

Hak kita jaga ni pun tidur lena jugak. Tak dok duit tak kisah, bergaduh pun tak jadi kudis.... asal saja senggeng, lena.....

Cikli said...

tidurlah cucu,
tidur yang nyenyak.
boleh nenek update blog.:)

hani@debumelukut said...

Ate,
Cucu akak ni usia hari ni cukup 4 bulan, berat masa timbang bulan lepas 7 kilo, bulan ni belum ke klinik lagi.

hani@debumelukut said...

che Mid,
pakai pampers untuk dewasa...hahahaha

hani@debumelukut said...

Aku,
nak ke pakai pampers?

hani@debumelukut said...

Cikli,
hehehe..cikli la faham jiwa..

hani@debumelukut said...

MakCu,
hok tu tak yah ngasuh..dia pandai bancuh susu sendiri dah tu...

Ibu n Abah said...

Cikgu...
Subha Nallah...
(ustazah ajar kalau nampak yang cantik... sebut macam tu...)
cucu cikgu memang comel... ALhamdulillah...

hani@debumelukut said...

Ibu dan Abah,
Tq, Segala puji pujian hanya kepada Allah...

LIPISLADY said...

Sallam Cikgu,

Comelnya Cucunda tu,
mesti manja dengan neneknda dia tu,

Zaitun said...

Comelnya cucu,agaknya ikut rupa siapa ya.

mommylavender said...

salam petang~ comeynya ...mommy suke bile bby tido, main2....n usik die.bile dah usia begini...time tido pun hati duk terpikir2 .....

hani@debumelukut said...

lipislady,
cucu sulung kedua dua belah pihak..silap hari bulan spoil lah budak ni sbb satu2 nya anak sedara bagi 9 aunties/uncles

hani@debumelukut said...

Ton, ikut acuan lah..sebijik sama dgn mak nya masa kecik..tapi budak kan berubah2 kadang tu mcm daddy dia pulak..

hani@debumelukut said...

mommylavender,
tua2 ni akak tak pernah tido lena dr mlm hingga pagi, mesti nak terbangun jugak d tgh mlm tu..ageing factor

Acik Erna said...

hani..come nya cucu..boleh tumpang dokong dan dakap cucu tak..geram tengok..

hani@debumelukut said...

Acikerna, boleh aje...lenguh lengan nanti.

~najwa~ said...

chubby betul Imad ni.....tumpang cubit pipi sikit ;)

Cik Ina Do do Cheng said...

seronok jadi budak,belum dibebani masaalah cam kita. tidur lena je kan.geram nengok pipi dia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...