Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, June 12, 2011

Kenapa saya rasa macam ni pagi pagi ni...

Betul tak kalau kita rasa tak sedap hati, rasa serba tak kena, rasa resah dan hati tak tenang, maksudnya ada sesuatu yg tak di duga mungkin akan berlaku?Apa yerrr....?
Itu yang saya rasa sekarang.


Tuhan,
aku bukan lah tidak redha dengan dugaan mu,
tapi jauhi lah aku dari dugaan yg tak mampu aku tanggung
kerana aku tidak mau menjadi kufur kerana kelemahan ku itu..
Ampuni lah aku
dan berikan lah lebih kesabaran buat ku untuk aku hadapi segala cobaan dari mu.
Jadikan lah aku seorang yang kuat dan redha,
dan tingkatkan lah darjah keimanan ku...
Aminnnnnnn.


24 comments:

Aku said...

Ada orang nak datang ke rumah kut...

hani@debumelukut said...

Aku, kalau ada org nak dtg, itu sudah bagus...suka bila ada tamu.harap2 gitu.

Acik Erna said...

Insyaallah tak apa2..
tapi akak pun sama..cepat atau pun lambat..berita akan diterima..
tu sebab kalau hati tak tak tentu rasa dan berdebar debar..selalu risau..

ajumohit said...

Moga2 semuanya baik2 belaka kak

makcu B said...

Kalu zaman anak dara dulu,rasa gini bermakna ada orang gilakan kita atau kita yang sukakan seseorang dalam diam menyebabkan jiwa kacau. tapi kalu dah tua2 gini (samalah kita), payah nak tafsir.

hani@debumelukut said...

Acik erna,
saya pun harap tak ada apa2 yg tak menyenangkan ni..

hani@debumelukut said...

ajumohit,
insyaAllah..entah2 sbb belum mandi takkk...

hani@debumelukut said...

Makcu B,
hmm..tua2 ni bab rindu rinduan tu dah tamat dah...agaknya sbb risau esuk buka sekolah dan kembali memakai jersi 'cikgu' kot.

mokjadeandell said...

Hani,
Makcik pun rasa berdebar debar nak ke sekolah besok....homework tak siap..Waaaaa.

HonEyBuNNy said...

jangan fikir bukan2 sis...

semoga semuanya baik2 belaka...

tenang2...;-)

chekgu BaniHassim said...

hmm, perasaan mmg ade psg surutnya...berdoalah agar diredakan kegusaran tu....InsyaAllah segalanya akan baik semula... :)

hani@debumelukut said...

mokjadeandell,
hehehe..ngalahkan anak murid..

hani@debumelukut said...

HonEybunny,
yup, hope so dear.

hani@debumelukut said...

chekgu banihasyim,
nama pun manuasa..serba lemah dan kurang.

ybs said...

mudah2an yg baik2 jer yg bakal menjelama, insyaAllah!

Zaitun said...

Kak Zai juga punya perasaan macam tu,semoga diberikan perlindungan hendaknya.

hani@debumelukut said...

InsyaAllah ybs..InsyaAllah..

hani@debumelukut said...

Zai,
Sama2 lah kita berdoa...

nyanyisunyi said...

saya akan rasa begitu bila ada sesuatu yg berlaku pada anak2..kdg2 sy selalu berdoa..biarlah aku yg menangis jgn anak2 yg menangis...

hani@debumelukut said...

nyanyisunyi,
Begitu lah hati seorang ibu...

MULAN said...

takde apa2 tu kak insyA... kadang2 hanya mainan jiwa...

Ibu n Abah said...

Cikgu...
memang kadang2 hati kita ni macam tak tenteram...
Hendak2nya tiada apa-apa yang tidak baik berlaku kepada cikgu sekeluarga...Insya'Allah.

Kunang-Kunang said...

Amin, semoga doa cikgu diperkenankan Allah.

Banyak beristifar. Mudah2an Allah tenangkan hati cikgu.

Kamariah Awang said...

Insya Allah, mudah2an tak ada apa2... Kalau ada pun hadapilah dengan tenang, ya Hani... Dan luahkan dalam penulisan untuk melegakan perasaan.. Salam ziarah dan terim kasih dari ma.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...