Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, August 1, 2010

Nak ingatkan kaum sejenis..yg berlainan jenis pun kena ingat jugak ni.

Puan puan, kunci pintu kereta bila masuk jer dlm kereta.
Kunci!
Jadi kan kebiasaan mengunci pintu kereta, biarpun hala tuju tu dekat saja.
Malang tak berbau.
Ni cerita lama. Tapi kerana insiden ini lah saya tak lupa kunci kereta sekarang.
Saya berhenti di lampu merah satu ketika dahulu, menunggu lampu hijau sambil dengar lagu di radio.Tiba tiba pintu kereta di buka orang. Sepantas kilat seorang lelaki duduk di sebelah saya yang sedang memandu.
Takut tok sah cerita lah..Berpeluh2 dan sejuk kaki tangan.
Lampu bertukar hijau, nak tak nak kena pandu jugak ke depan.
Dari perwatakan dia, saya tahu dia kurang siuman.Nak tanya tak berani.Saya diam,menggeletar takut.Dalam hati segala doa termasuk doa makan pun saya baca..Ketakutan yang melampau.
" Awak tau Istana Tg Seri Maharaja?"
Saya serba salah nak jawap ke tidak.
"Awak hantar saya ke situ..Saya dipanggil mengadap.."
Mampos la macam ni. Saya tengok dgn ekor mata, beg saya yang berada diantara saya dengan dia tak terusik.Dia bukan mau merompak.
"Lain kali jangan pakai baju kuning, tuanku marah."
Apa apa lah Mamat oi...Saya masih membisu.Silap jawap kang lebam bijik mata saya nanti.
"Hah, berenti depan sana..Nah rm2.00"
Saya ketepi.Dia bersiap untuk turun dari kereta saya...Lega.Selamat.
Saya ambik duit tu sebab tak nak banyak soal.Dia bukak pintu kereta dan menoleh ke arah saya sekali lagi.
"Dekat macam ni pun tambang mahal macam bedil"
Haiyala...Nasib baik saya tak jawap apa2..Kalau saya jawap agaknya lagi panjang cerita Mamat Sewel nih..
Biarkan dia sorang saja yang tak betul...Saya tau saya masih waras.
Ok...Sekarang nak kunci kereta ke tidak wahai puan2, cik2 yang saya hormati???

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...