Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, May 22, 2022

Masa tak merubah rasa

45 tahun bukan sekejap.
Itulah jarak masa yang memisahkan kami.
Terpisah kerana masing2 sibuk dengan kehidupan.
Terpisah kerana tuntutan tanggungjawap.
Namun hati kami tetap seperti dulu.
Sekali sekala tetap bertemu walau hanya di laman sosial.

 Hari ni saya kunjungi mereka buat pertama kali dalam 45 tahun.
Merapatkan kembali hubungan yang terjarak oleh masa.
Seronok nya hanya Tuhan yang tahu.
Nasib baik lah kami masih diberi kesempatan oleh Allah utk bertemu muka lagi.
Kata orang ' blood is ticker than water'
Dah kami ke besut tu kami singgah sini
Nasi dage soho/ viral.
Puas
Sedap sungguh
Ayahji yang belanja hari ni.
Thank you ayahji.


Thursday, May 19, 2022

Artist

Today an artist is born
Another artist
One more artist

Now I know why...

1 Syawal yg membahagiakan


 





Selepas habis beraya....



To keep me strong


 

BERAYA PUASA 6.

Kami bergambar dalam suasana gembira.
Tanda kami dah selesaikan puasa sunat syawal.
Hari ni kami beraya la kira nya.
Tengok lah kami posing berlima.
Siapa yang paling cute di antara kami?
Sudah tentulah yang ke lima di belakang sekali tu..
Itu....Yang bergayut tu.

 

Puisi prosa : Penyakit hati


 

Puisi prosa: Sampah itu


 

Seronok


 



Aku bukan pemuisi


 

Sunday, May 15, 2022

Bahagia itu subjektif

Mokcik2 jalan jalan cari makan.

 
Kedai makan kedua yang kami singgah..
Haha...penat makan!

Posing itu wajib

Macam budak budak

Hari ni kita biarkan datin yg jadi dreba..

Makan lagi..kali ni di rumah kawan kami Pah

Posing lagi

Beli speks rm2 di kedai e2co
Dah. Jom balik. Penat. 

Payah


 

Puisi Ramadhan dan Syawal


 



 

Wednesday, April 6, 2022

Noktah

 Payah saya nak terangkan.

Tapi saya cuba..

Sudah lama ada niat di hati cuma saya pendamkan saja.

Setelah hampir 15 tahun berblog saya rasa sudah sampai masanya saya noktahkan aktiviti yang sangat saya suka ni.

Usia saya dah terlalu banyak untuk terus bercerita di blog. Cerita dari orang tua sudah tidak menarik. Asyik asyik tajuk yang sama. Ulang ulang cerita itu itu jugak ..

Saya sebenarnya mencari ruang untuk saya luahkan segala apa yang saya hadapi sepanjang perjalanan hidup saya. Bila saya berblog saya rasa saya mampu ukir setiap cerita suka duka hidup saya secara kekal.

Cukuplah setakat itu...Akhir akhir ini tidak ada apa lagi untuk saya kongsi. Hidup pun sudah berada di hujung ranting usia. 

Pernah terdetik di hati untuk saya membukukan blog saya. Bukan untuk dijual. Hanya untuk di hulurkan kepada anak cucu dan kenalan. Mana lah tau bila saya dah tidak ada lagi di dunia ini, buku saya menjadi pengganti diri.

Sekarang ni dengan izin Tuhan saya ditemukan dengan seorang kawan yang bakal menterjemahkan mimpi saya..InsyaAllah bakal menjadi realiti harap nya..Terima kasih Tuhan kerana hadirkan dia dalam hidup saya di waktu yang tepat.

Maka hasrat saya untuk berhenti berblog mungkin akan menjadi satu kenyataan bila terhasil nya buku AKU KAH ITU......

Doakan mimpi saya akan menjadi nyata juga satu hari nanti...

Doakan saya

Doakan saya.

Monday, April 4, 2022

Terima kasih

Kepada yang hulurkan baju, tudung, keropok, ayam percik, kurma/tamar, biskut raya dan macam macam lagi saya ucapkan terima kasih.
Kamu semua buat saya rasa masih ada yang ambil peduli..Masih ada yang sayang..masih ada yang ingat saya ni.
Tq tq tq tq tq.

 
Cantik kan?
Suka sangat sangat!

Ramadhan

Tanda tanda Ramadhan dah datang.
1. Stand utk quran dikeluarkan. Saya hanya mampu solat sunat terawikh di rumah maka sangat perlukan stand bi utk membantu bacaan surah2 dalam solat. Walau usia dah tua bangka saya masih tak yakin bila nak baca surah ayat2 lazim tanpa bantuan AlQuran.
Ya saya jahil.

 
Tanda kedua Ramadhan.
Sekaya labu.
Satu pencuci mulut yg mesti ada.
Rakyat suka.
Semoga Ramadhan kali ini lebih membawa keberkatan buat kita semua..Selamat berterawikh, bersahur dan berpuasa. Banyakkan bersedekah dan hiasi malam dengan bertadarrus dan tahajjud. Semoga amala  kita diterima Allah. Aaminn

Saturday, April 2, 2022

Equinoks

Bukan hari hari macam ni.
Ini hanya berlaku di kawasan khatulistiwa.
Matahari berada tepat di atas kepala
Maka terjadilah waktu tanpa bayang.
Kajian sains telah mengira bila kejadian ni bakal berlaku.
Alhamdullilah di usia saya ni saya sempat melihat keajaiban alam ni.
Segalanya berlaku hanya atas satu sebab. Kun faya kun...Maha besar Allah yang menjadikan sekelian alam. Allah hu Akhbar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...