Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, August 13, 2014

Kelam rasa dunia

Aku lah se ekor rama rama yg sudah hilang warna.
Boleh kah aku kembali ke dlm kepompong yg kelabu itu?
Aku ingin menjadi ulat yg selamat terkurung dan rehat.
Kadang kadang
Berada di dalam kepompong yg senyap dan gelap adalah lebih baik.
Aku hanya bertemankan aku.
Tidak perlu berdua bertiga
Bila mata terbatas dan bunyi tidak mengganggu telinga,
Hati damai.
Kepompong gelap pun tidak apa kalau sudah terang cahaya hanya menyilaukn mata.
Aku tidak lagi mau jadi rama rama yg menunggu mati
Biarlah dunia ku hanya di dalam kepompong,
Terpisah sementara dari dunia ini dan isi nya.
Menunggu masa untuk keluar semula di masa, ketika, ruang waktu yang lain.
Kerana di sini, di saat ini,
 rama rama ini sungguh sudah tidak ada daya
 untuk teruskan hayat di luar kepompong.
Apalah salahnya dia kembali ke asal nya
Biarkanlah dia terbang menyusup masuk semula
kedalam kepompong,
ke tempat asal kejadian nya.
Mudahnya kalau boleh saja begitu..
Sebenarnya,
Aku lah rama rama itu,
 yg gugur warna dan hilang daya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...