Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, April 9, 2015

Ombak masih tak tau...

Setelah selesai tugas menghantar suami dan anqk ke sekolah saya singgah di sini.
Di Pantai Cahaya Bulan.
Tak ada orang, sunyi sepi,
Yang kedengaran hanya bunyi ombak.
Bayu pagi mendamaikan
Saya perlu menangis hari ni.
Perlu lepaskan resah yg menyumbat kerongkong di sini.
Saya matikan enjin kereta, kaki melangkah ke batu2 besar sepanjang pantai.
Saya duduk mengadap laut.
Sebaik saja tgok ombak yg bergulung, tiris lah mata...
Menangis sungguh sungguh.
Teriak kuat kuat.
Bergetar segenap urat dan salur darah
Kebas rasa pipi ...
Menangis lagi dan lagi...


Ombak tidak tahu duka ku
Tidak perlu tahu
Cukuplah pasir diam dan hadam setiap raung tangis seorang aku,
Duhai laut yg luas...
Kiranya duka ini boleh terlucut semudah aku terjun kedasar mu,
Nescaya dah lama aku terjun.
Kiranya arus boleh menghayutkan setiap kecewa,
Dah lama aku kongsi kecewa dipelukan mu
Kau bawalah rasa hati ini duhai ombak...
Ambik lah
Bawa la
Kikis la


Mentari mula menjilat pipi
Saya harus beredar, kembali mengadap realiti
Perlahan lahan saya hidupkn enjin kereta
Selamat tinggal duka
Diam lh di sini..
Saya teruskan perjalanan
Dan
Resah yg saya bawa ke sini mengekori saya dari belakang.

1 comment:

Anonymous said...

Allahurobbi- insan dr melaka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...