Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, December 30, 2023

New year. Again?

 


2024.

Yang menjadi persoalan nya bagaimana 'esuk' yg Tuhan dah rancang buat saya di hujung2 usia begini?Adakah semuanya akan baik baik sahaja...Atau masih banyak kah ujian dan dugaan yg bakal saya hadapi seterusnya? Adakah peluang untuk saya bahagia? Mampukah saya hadapi segalanya?

Kalau tidak Tuhan yg kuatkan saya, dah lama saya berkecai. Kalau tidak Tuhan yang bekalkan saya kesabaran yg tebal, dah lama saya tak jadi orang dah..jadi monyet pun tidak. Terima kasih Tuhan kerana pimpin saya walau saya pernah berada di titian yg paling runcing. Sekalipun saya pernah jatuh tersungkur tapi jatuh saya jatuh bersambut.  Hanya Tuhan. Sungguh hanya Tuhan yang tahu segalanya.

Tuhan, ku panjat doaku ke ribaanMu..Doaku yg ini ini jugak dari dulu sampai sekarang...Tuhan,Kau tahu apa yg terbaik buatku. Aku perlu ihsan dariMu untuk hari2 esukku. Damaikan hatiku, tebalkan kesabaranku, tingkatkan keimananku, tanamkan rasa syukur dihatiku atas semua nikmatMu yg banyak terhadapku dan suburkan redhaku sewaktu aku menjamah ujian dan dugaan yang Kau hidangkan buat ku. Tuhan akulah makhlukMu yg lemah dan serba kekurangan.Ampunkan segala dosa2ku. Aaminn ya Rabbulalamin.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...