Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, April 18, 2011

Ada siapa2 nak jual tanah?

Nak jual tanah?
?
Ada siapa2 nak jual tanah?
?
Saya nak beli.
Betul,
memang saya nak beli tanah.
?
Kelmarin dah beli tanah
Esuk kena beli tanah lagi.
Musim beli tanah.
Duk dengar orang beli tanah,
saya pun nak beli jugak.
Kawan2 sibuk turun naik pejabat tanah.
Ada saja duit lebih, beli tanah.
Saya jeles.
Saya pun beli lah juga ni.
Beli tanah dekat rumah saja.
Senang.
Saya pergi tinjau,
Big boss setuju.
Rasa okey, berkenan, terus beli.
Bayar cash lagi.
Kebetulan duit ada dalam poket cukup2.
Tanah padi?
Mana ada tanah padi dekat rumah saya ni?
Tanah getah?
Bukan, mahal sangat tu.
Tanah kebun?
Ish, saya tak suka berkebun.
Tanah tapak rumah pun bukan jugak.
Tanah ni, tanah nak buat tanam pokok bunga ni.
5 hinggit se paket.
Semalam beli kat nursery depan rumah 2 paket.
Tak cukup.
Pasu besat sangat.
Kena beli 2 paket lagi.
Apa la awak ni...Ingat saya banyak duit ke nak beli berekar ekar tanah?

16 comments:

Cik Ina Do Do Cheng said...

makcik memang nak beli tanah,suka duk rumah tapi tak de duit.oiiii kayanya beli tanah.

Granny Hani said...

Cik Ina,
hehehe...tanah dlm paket tu aje yg termampu oleh saya ni..

wahida said...

ingatkan betul tadi nak beli tanah berekar2..huhu...

salam sis, thanks drop by my blog...awat tak follow sekali? takpe, biar saya yg follow dulu...saya tunggu tau!!

nice blog!!

Anonymous said...

kita pon teringin gak nak beli tanah
tanam pokok buah banyak2.... tapi
tak berapa nak mampu... lepas gian
nak menanam kat tanah sekangkang kera
aje kat tepi rumah... dan tanam dalam pasu =)

Granny Hani said...

Wahida,
nak jugak beli berekar ekar kalau mampu...tunggu kucing bertanduk!

Granny Hani said...

Manje,
Kawasan rumah akak pun sempit..kalau kera kangkang pun tak muat..

Anonymous said...

hahahaha, kelakarlah entri ni. Tergelak besar saya. Terlerai serabut kepala saya.....tengkiu, tengkiu, tengkiu, you made my day........

Granny Hani said...

Anonymous,
I am honoured..tumpang happy bila ada orang boleh terlerai serabut di blog saya ni..jangaN ada yg bertambah serabut bila singgah sudah lahh..

Hajjah Noraini @Nanie said...

Good joke terhibur saya..

Granny Hani said...

Kak marina,
Did I make u smile? Then the pleasure is mine.

aza ni said...

salam cikgu..

tanah juga kan....ok tu...
jangan beli mambang tanah sudah...ha ha

Granny Hani said...

Azani,
Mambang tanah dah ada kat umah ni...

Anonymous said...

haha...tanah nie paling mudah nak beli. tak perlu geran, tak perlu naik turun pejabat tanah. huhu

Granny Hani said...

Cikguden,
Tu la pasal...hehehhehheeee

ieda said...

first impression....loadednya dia...boleh beli cash..hihi
tapi tanah sikit pun takpa...tanam pokok bunga boleh tenangkan fikiran.

Granny Hani said...

Adus ieda,
kalau lah akak ni ada duit sebanyak tu, tak lah akak duk depan laptop nih, akak shopping serata dunia la dik wei...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...