Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, April 26, 2011

Cikgu tukar nama hari ni..

Aduyaiiii.....
Memalukan!
Apalah saya nih.
Nasib baik kekawan tak sempat tengok.
Kalau tidak, sah kena gelak satu sekolah lah.
Siap kena kutuk lagi.
Orang lain ada Hubby jugak,
tapi tak lah sampai pakai nametag Hubby.
Yer...betul lah tu.
Saya TERPAKAI nametag Hubby.
Cuai nya saya.
Sebenarnya saya tergesa gesa ke sekolah tadi,
Capai name tag atas meja, campak dalam handbag.
Sampai sekolah tak sempat pakai.
Bila masuk kelas ada bapa menunggu untuk jumpa saya.
Jadi tergesa2 lah saya raba nametag dalam handbag tu.
Bila terpegang saja, saya terus lekat kat tudung sambil perhatian /fokus saya kepada apa yang bapak tu sedang mengadu (hal anak dia.)
Si bapak ni pulak tak komen apa pun, terus saja berurusan dgn saya hingga selesai.
Terima kasih lah kat anak murid yg duduk paling depan tadi.
Dia yang masih tak fasih membaca, terangkak2 mengeja nama di nametag tu.
Agaknya dah biasa nama saya senang di eja, hari ni susah pulak..
Konpius sakan dia.
Berkali kali lah dia duk..S..A..Sa..
Saya perasan yang mata dia di nametag saya.
Dah hari2 duk hafal eja nama Ticer tak macam ni,
tiba2 hari ni dah tukar nama pulak ke Ticer ni?
Lohhhhhhhh....apasal awak tak gitau Ticer dari tadi?
Huhuhuhuhuuu..
Haikal,
apalah agak nya ayah awak fikir tadi.
Cikgu dgn anak murid 2 X 5 ...
Sama tak tau membaca lagi.
Lain kali,
Saya kena lebih berhati hati di jalan raya.

34 comments:

Mutalib attholib said...

huhuhu... Haru-haru.. Nasib baik tiada siapa yg perasan.. :)

hani@debumelukut said...

Mutalib,
Bila umur dah bermula dgn angka 5 cam ni lah...

ibuintan said...

hahaha... kita serupa, pernah juga terpakai name tag suami, nasib baik anak sendiri tegur

hani@debumelukut said...

ibuintan,
masaalahnya kat rumah belum pakai..dah gesa2 jadi camtu lah

rosnanie said...

kak hani, xkisah ler...skrg ramai jer lelaki nama ppuan, ppuan nama lelaki....hehehe....

zuwaidah said...

hehehehehehe nasib pakai kat sekolah, buatnya pakai di counter customer service lagi haru jadinya

nidus2 said...

Kesian kat boss kena turun pangkat...haa3.

hani@debumelukut said...

rosmanie,
hahaaha..nama yg hujung nya 'Din' tak ada lagi di gunakan untuk ppuan dik..akak org pertama guna.

hani@debumelukut said...

zuwaidah,
itu lah...kena re-check next time kan?

hani@debumelukut said...

pak nidus,
ngajar kelas pemulihan pulak tu..boleh bertambah sakit jantung tuh.

nurul said...

hahaha...lawakla crite kak hani ni...;)

hani@debumelukut said...

nurul,
lawak tapi benar nih..Kak hani pun tergelak juga bila ingatkan muka konpius anak murid kak hani tu..

azieazah said...

Salam HANI..
Kak Azie masuk agak terlewat. Sibuk. Sori.

Hikhikhik!
kelakor plak kisah cikgu ni hari ini. Lain klai jangan main sambar jer Cikgu, takut kang terambik Botol susu anak. hehehehe

nurul said...

msti konpius budak tu kak hani, apasal nama ticer bleh tukar2... biasa nama lain, arini nama lain..hehehe

Ann Huda (Ate) said...

Hahaha..Ate tekawa lige hati baca entry cikgu ni.

hani@debumelukut said...

aziezah,
suka duka dalam dunia perguruan gitu lah...

hani@debumelukut said...

nurul, esuk entah Ticer pakai nama apa pulak.

Piasara said...

"kak..hahaha..len kali sblm pakai tgk betul2 dulu kak...tp benda dh terjadi kan,nasib baik ank murid paling dpn tu perasan..kalau tidak kulu kilir ticer pakai nama en somi..."

hani@debumelukut said...

Ate,
to err is human..

hani@debumelukut said...

Piasara,
akak ingat pesan pia ni..yer, mmg lain kali kena tgok baik2..eja dulu betul ke tidak nama kita tu..kalau betul baru pakai.heheehee

mommylavender said...

salam hani~ mommy baca pun leh senyum ni sorang2 ...nasib ayah budak tu tak perasan kan...

hani@debumelukut said...

Mommylavender,
harap2 lah dia tak perasan.Ampunnnnnnnn!!

cikguden said...

kelakar gak baca. perkara yang boleh terjadi dekat semua orang. perkara remeh tetapi meninggalkan kesan.

gedek! said...

Lebuh raya informasi lebih bahaya kelajuannya...!

munna said...

ALAHAI..LAWAK PULA KISAH CIKGU HARI INI... NASIB BAIK ANAK MURID TAK PANDAI BACA LAGI..KLU TAK JADI BUALAN HANGAT PULA NANTI

hani@debumelukut said...

cikguden,
awak pun pernah kot.

hani@debumelukut said...

gedek,
lebih acap berlaku kemalangan ngeri kan?

hani@debumelukut said...

Munna,
cikgu dapat tittle clown lah kalau tak perasan sampai loceng waktu habis sekolah..

wahida said...

kak, gelak saya baca...hehehe...nasib takde siapa perasan...hehe...

HonEyBuNNy said...

hehe...

tergelak ila baca...

ticer neh..heheh

hani@debumelukut said...

wahida.
nasib baik dik.

hani@debumelukut said...

honeybunny,
masa tu gelabah jugak tapi now mmg lah,kalau teringat mesti nak tersenyum sorang2..

Ibu n Abah said...

cikgu hani...
semalam saya kesibukan sangat.. tak sempat nak baca entry ni....
hahahahahahahah...
sayalah orang yg paling lewat ketawa....
sangat lucu...
dah sayang bayangkan bila rupa manis bertudung tapi nama ada pulak 'DIN'...
alolorh....

hani@debumelukut said...

Ibu dan abah,
Hani pun gelak jugak bila di ingat2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...