Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, April 8, 2011

Sejarahnya di mulakan oleh seorang guru,dengan lembut sabarnya mengajar tulis baca.

Apa?
Seorang guru perempuan kena tumbuk oleh pelajar?
Apa?
Ada murid terberak dalam kelas?
Apa?
Tak pandai cuci sendiri, cikgu yg bersihkan?
Apa?
Bekas anak murid saya dah jadi doktor?

Apa?
Apa awak panggil saya tadi? Ticer?
Alhamdullilah, berselisih jalan dengan seorang yg disegani oleh masyarakat sewaktu keluar ke pasar tadi. Rupanya dia bekas anak murid saya...
Yang membahagiakan saya ialah dia masih memanggil saya dengan panggilan 'Ticer'

17 comments:

Makcu B said...

Itulah cikgu!
Pernah suatu ketika kereta buruk makcu mati di kg yang berdekatan. Ramai budak2 yang tolong tolakkan kasi "hidup". Nasib baikkkk....
Tapi yang tak syoknye apabila mereka bertanya "Cikgu, bila nak beli kereta baru?" kwang..kwang...kwanggggg!!!!!

simanis said...

Saya pun happy bila berdepan mcm situasi jumpa bekas anak2 murid...Salam perkenalan kak...tq for visiting my blog...

Pak Man laksam said...

Betapa besarnya jasa cikgu.
Tq ticer...................

mommylavender said...

entah kenapa sekarang murid2 makin melampau..di tambah dengan karenah makbapak yg terlalu pecayakan aduan anak2...n kesudahnya bt report kat polis. dulu tak ade pun...kenapa ye?

hani@debumelukut said...

Kita cikgu ni gaji ciput saja..berkereta buruk tu image cikgu kan..

hani@debumelukut said...

Simanis,
kita sama tau, sama rasa penat jerih nya untuk membekalkan ilmu kepada anak2..

hani@debumelukut said...

Pakman,
thanks to you for understanding..

hani@debumelukut said...

Mommylavender.
Baru minggu lepas seorg ibu dtg ke sekolah serang cikgu sbb anaknya ngadu yg bukan2...walhal kerja sekolah tak siap, nak dtg sekolah takut maka di bilang nya cikgu garang sangat.Kalau mak bapak pastikan kerja sekolah anak siap, cikgu mana yg nak marah?

Anonymous said...

kami masa sekolah dulu takut nak ngadu kat ayah kalu kena rotan ke kena denda ke sb ayah sure mesti suh cikgu kami tambah denda tu ataupun dia sendiri akan menambah. Anyway, walau didenda, dirotan kami amat menyayangi guru kami. Bila dah ada anak, kami siap pesan lagi kat anak kalu melawan guru tu, sahih sahih Allah tak rahmati hidup..dan tak berkat. Mulianya tugas guru.

Ibu n Abah said...

cikgu hani...
Arwah mak mertua dan bapa mertua saya adalah bekas guru... hingga ke hari ini bekas anak murid ibu mertua saya mengenang beliau sebagai seorang yg baik dan suka bersedekah.
menjadi guru bukan sekadar mengajar.. guru juga memberikan kasih sayang. dan bukan semua orang boleh menjadi guru...
Tahniah..ticer...

kella said...

rasa sangat terharu dengan entri ini...

ticer! :)

mykhalis said...

gelaran tue takkan hilang kan? Khalis sendiri walaupun jadi guru ganti 3 bulan sahaja dan 3 tahun lepas, tapi kalau terserempak di bandar diorang still panggil sir..hehe..terharuu..

Blog terbaik

Kenangan lahir 80-an

Ada apa dengan dara

khalis datang ziarah di sini

hani@debumelukut said...

tq anonymous

hani@debumelukut said...

Ibu dan abah,
sekali bergekaran cikgu sampai mati pun tetap bergelar cikgu.Ayah saya pun cikgu dan sekarang di kenang sebagai arwah cikgu Mud.

hani@debumelukut said...

Well sir khalis, once a sir, forever a sir.

hani@debumelukut said...

Kella,
Hmm...tq dan walau apa pun akak berterima kasih pada Tuhan kerana memberikan kesempatan buat akak memakai gelagan 'cikgu'

Anonymous said...

" DEMI KEBENARAN ALLAH YANG SEBENAR-BENARNYA,daku memohon keizinan dariMU MAHA PENCIPTA untuk melayari ' wafatabadi.blogspot.com ' daku pohon dengan sebenar-benar permohonan agar daku dapat berfikir dengan fikiranMU,bersamaMU..Syukur MAHA Terimakasih MAHA ESA PENGASIH PENYAYANG MAHA MENGASIHANI..Sejahtera DIRIMU MAHA PERKASA MAHA BIJAKSANA.." saudara2 yg dkasihi,seandainya anda seorg insan yg mcari KEBENARAN YANG SEBENAR-BENARNYA,luangkanlah masa anda untuk melayari blog ini krn ssungguhny kita smua sudah ksuntukan masa,PCAYALAH!!hany untuk para pcari KEBENARAN sahaja!!Salam kasihsayang..adam7

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...