Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, April 3, 2011

Aik... Surat layang ke bungkusan terbang ni.?

Ada ke patut....
Rumah saya memang tak berpenghuni di sebelah pagi.
Agaknya posmen ni, puas tekan loceng tapi tak der respon.
Tak kan nak tunggu tuan rumah balik kannn....
Maka di campak nya Pos laju ni ke dalam pagar.
Balik dari sekolah tadi, saya tengok lah benda ni terbaring kat atas tile.
Nasib baik tak der budak2 nakal kuis dengan kayu dan ambik isi dalam.
Saya pun tak berapa faham sbb biasanya kalau saya yg hantar,
saya lebih prefer guna khidmat yang lebih cekap.

Macam ni kah sepatutnya?
Kalau tak de tuan pakai campak jer?
Bukan ke kena tandatangan pengesahan terima?
Bukan ke kalau tak ada tuan akan di masukkan kad kecil dlm pos box sebagai kad tuntutan di pejabat pos esuk2?
Ish, agaknya ini perkara biasa dah ni.
Masa temuduga posmen tu kena practise melontar surat/bungkusan tak?
Mana tau kot yg terpilih tu yang tangan nya tepat lontar masuk bawah porch.
Hebat jugak mereka yer.
Ada siapa2 boleh jawap tak?

8 comments:

hentian said...

nak cepat le tu...

Granny Hani said...

Insan marhaen,
agak nya lahh..hentam saja lah labu

Zuraini Kamal said...

dah dia JANJI sampai Esok; kena sampai gak ; No matter how!!! lahabau tul ...

Anonymous said...

sis..stahu saya klu org anta pakai sampul surat ekspress xperlukan sign penerima..... posman biasanya tggalkan aja.... yang kena sign tu..poslaju....

tp lebih elokkan klu posman tu masukkan dlm box ...;)

Granny Hani said...

pn zuraini,
at least sampai right on time .

Granny Hani said...

Anonymous,
kalau gitu tak salah lah dia tinggalkan juga bungkusan tu..tak per lh, lempar ke, campak ke..janji dapat. tq mr postman.

Ateh Nour said...

Sallam Cikgu Hani,
kat tempat saya ni kalau sampul express tu dia bagi ketangan penerima,
kalau tak ada orang dirumah dia tulis surat kecil tu kata ada sampul express kat post office. Campak macam tu kalau kena hujan macam mana?

Granny Hani said...

Lipislady,
entah lah, saya pun tak faham macammana yg sepatutnya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...