Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, April 19, 2011

Nak tengok hantu, mari sini nak tunjuk..

Ada hantuuuu...
Ada.
Sungguh!
Kat rumah saya
Eee...Takutnyerrr...
Camna rupanya?
Tak tau nak cakap.
Depan saya Hantu tu ghaib.
Takutkan saya kot.
-
-
-
-
Gini,
Dah byk kali berlaku gini.
Semalam berlaku lagi.
Semalam banyak gelas kosong
Bersusun atas meja depan TV
Ini siapa ambik air dan tinggal gelas kat sini?
Sapa?
Baik ngaku?
-
-
-
Sorang pun tak mengaku.
Sah hantu.
Hantu yang dahaga
Hantu yang pemalas
Hantu yang tgok Astro lewat malam.
dah tu,
Nak tolong kemas meja pun tak boleh.

Hantu ada juga
dalam kawasan sekolah.
Dalam kelas pun ada
Di whiteboard penuh berconteng.
Dengan permanent marker pulak tu.
Siapa punya kerja ni?
Murid2 semua ngelengkan kepala.
Hantu yer?
Tentu hantu nak belajar A, B, C ni.
Sah ada hantu juga.

Ni kat depan laptop ni,
Ada juga Hantu.
Setiap kali saya melintas, dilambai lambainya saya
Di seru seru sampai saya jadi terpaku di sini.
Dari tadi nak ke dapur tapi tak jadi jadi.
Hantu ni lebih power dari Hantu Nasi.
Tunggu pawang Hantu balik sekejap lagi,
Bergegas lah saya ke dapur masak itu ini.

Jaga2 semua hantu hantu yang berkeliaran.
Ku hembus kiri, ku hembus kanan,
Aku pun turut naik hantu baru kau orang tau!

16 comments:

MulutPayau said...

heheh...di mana2 pun ada hantu....depan, kiri, kanan ....dan jngn pndang belakang!!!!
Sape hntu tu sbenarnya ye??????

Anonymous said...

umah sy pn byk hantu, tapi hantu2 ni dijampi serapah pn tak ilang ilang. Bila sy naik hantu, hantu2 tu buat dek aje. Isk penat je jampi2. Lama lama sy give up.

hani@debumelukut said...

Mp,
Byk sugguh hantu ni...

hani@debumelukut said...

Anonymous,
Hahahaaa...ada hantu jugak.?

Sally said...

Di sekolah pon ade anak hantu..siapa? mereka yg hantar buku latihan tapi tak reti2 nak tulis nama!

kella said...

hahaha... saya pun jadi hantu, datang senyap senyap ke sini.. kacau komen akak nih! hhehehe.. hantu.. hantu..

hani@debumelukut said...

Sally,
betul sgt tu..anak hantu yg nak kena ketuk kepala tu.

hani@debumelukut said...

kella,
kella jadi hantu yang menyenangkan tak per..jadi hantu acap kali pun tak per..akak pun cam tu jugak.

ilham_un said...

pawang antu x menahan..hehehe

hani@debumelukut said...

ilham,
pawang antu pun dah give up dah..

Ibu n Abah said...

cikgu hani...
inilah bezanya ayat 'hantu' dan 'naik hantu'...
hehehehe...

ieda said...

adeh kak cite pasal antu ker ?? adehhhhh

~~Ticer Wann~~ said...

ingatkan hantu apa la tadi... haha.. :D salam kenal..tq sbb sudi singgah blog saya

hani@debumelukut said...

Ibu dan abah,
Kadang2 jadi ibu ni buat kita naik hantu dgn perangai budak2 ni

hani@debumelukut said...

Ieda,
Tak suka citer hantu ke.?

hani@debumelukut said...

Ticer wann,
Kat sekolah kadang2 cgu kena berhantu dari murid..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...