Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, April 15, 2011

Kalau 'DIA' ada, saya tak nak turun dari kereta.

Di hari minggu ni saya nak buat benda yang saeumur hidup saya tak pernah buat.
Pertama kali.
Yes, Yes Yes!
Seronok Seronok Seronok.
Tq Tq Tq
Terima kasih lah ada orang nak ajak kita.
Kalau tak ajak kita nangis guling2 ni.
Silap hari bulan hentak2 kaki gemuk, boleh retak simen tau!
Saya nak ke pedalaman,
ke daerah yang asing buat saya.
First time nak jejakkan kaki ke sana nanti.
Tak tau lah macam mana..
Tak dapat di bayangkan lagi.
Tak, bukan expedisi ke apa.(dah terlalu tua untuk itu)
Saya hanya nak rehat minda dan lihat keindahan alam semulajadi saja.
Nak rehat hati juga.
Nak berdendang sayang dengan kodok dan cengkerik.
Nak mengadu pada batu, pada bukit dan gunung.
"Batu belah batu bertangkup..
Makan lah aku,telan lah aku..
Aku kempunan telur tembakul.."
Hehehe..teringat pulak cerita zaman kanak2 dulu
Cerita Bodoh tu, tak boleh di buat tauladan.
Ok, berbalik pada cerita saya,
Halamakkkk...happy sakan.
Nak merasai kelainan, itu yang penting,yang saya harapkan.
Tak sabar ni...Jap lagi nak isi barang dalam kereta.
Bye bye....nanti saya cerita lah pengalaman baru saya nanti.
By the way, harap2 jangan lah ada musuh ketat saya..PACAT...
Ada ke?
Ada ke awakkkkk?
Biar betul ni...Ada ke Sang Pacat ni awakkkk?
Saya tak suka dia,takut teramat sangat.
Ni yang tak best niiiiiiiii.

8 comments:

Ibu n Abah said...

cikgu...
selamat bercuti dan mengalami pengalaman baru...
sure terhibur... rasa mcm nak buat cenggitu jugaklah...

Sally said...

Hati2 takut2 ada kelibat ular air..hehehh

mykhalis said...

wahh..still teruja untuk berjalan2 di tempat orang..tapi knp cakap citer batu belah cerita bodoh..huuu..khalis nangis masa tengok citer nie masa kecik2 dulu..huuu

aza ni said...

salam hani
ok, petua ni, ambil tembakau biar serap air, lumur kat pangkal kaki.tapak

cer cuba cer cuba.

Granny Hani said...

Azani,
thanks petua tu. tapi akak ni, kalau pacat tu sendiri bersumpah yg dia tak kan naik atas kaki kak hani pun kak hani tak caya..takut.

Granny Hani said...

Mykhalis.
Mak budak tu emotional sgt, anak makan telur ikan bahagian dia pun sampai nak merajuk gitu sekali..sepatutnya sebagai mak, berkorban lebih lagi dari itu...tpi yer lah, ada jugak pengajaran lain bagi anak2 iaitu dgr cakap org tua.

Granny Hani said...

Sally,
Ular air? Haiya...

Granny Hani said...

Ibu dan abah,
masih belum terlambat, think of something....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...