Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, April 25, 2011

Bahaya ni..

Saya hari ni
.
Esuk mungkin begini.......
.
Lusa?

Sabar...Sabar....Sabar....

Sabar!
SABAR!!

Dah sabar lah ni.
Dah sabar separuh mati.
Yang jadi masaalah nya separuh yang hidup ni,
kadang tu rasa nak meletup jugak.
Sabar.
Senang cakap dari buat.


22 comments:

Sally said...

Sekali sekala...let it out! Let it out! Asyik pendam bahaya utk kesihatan diri sendiri..

AZANI said...

Assalam hani
separuh dari iman..

Ann Huda (Ate) said...

Sukaaaa N3 ni. Sangat kreatif.
Sabar mudah diucap (terutamanya kat org lain)
Susah di praktikkan (terutama kat diri sendiri).

Kakzakie said...

Biar di pujuk sabar... sabar..... tapi bila dah meletup memang dah tak boleh nak bendung lagi.

Kesabaran pun ada hadnya....

eB ezrin said...

knaper nih? :)

hani@debumelukut said...

Sally,
kalau let it out, ngalahkan tsunami nanti..

hani@debumelukut said...

Azani,
memang lah sabar itu separuh dari Iman..Semoga masih ada yg separuh lagi tu..

hani@debumelukut said...

AnnHuda,
Namapun manusia yang byk kelemahan..kelemahan akak ialah untuk mengatakan 'tidak'..itu pasal lah sentiasa being used.

hani@debumelukut said...

KakZakie,
Marah itu sahabat baik kita bila sabar melarikan diri..

hani@debumelukut said...

eBezrin,
biasalah dik, hidup ini bukan mudah.

MULAN said...

saya ini kurang sunggoh tahap kesabarannya.. tapi sentiasa berusaha untuk meninggikannya setiap saat... mana tak tahan sabar, asyik kita je jaga hati orang...

munna said...

kadang2 tahap kesabaran kita ada juga batasnya ....

hani@debumelukut said...

Mulan,
Dah banyak kali sgt bersabar maka stok sabar yg ada dalam simpanan makin berkurangan lah.Dah keluar lampu kelip2 tanda amaran dah ni..

hani@debumelukut said...

munna,
terlalu acap dab banyak bersabar sehingga kan kita merasa harga diri pun semakin hilang kerana sentiasa membiarkan saja diri di perbodohkan.

Cik Ina minat Do do Cheng said...

Berat mata memandang berat lagi bahu memikul.kita hanya manusia biasa sabar tu ada had.

hani@debumelukut said...

Cik ina,
Semoga gas sabar kita cepat di isi kembali biar penuh tangki sentiasa.Hanya Tuhan yg tahu segalanya.

Ibu n Abah said...

Cikgu Hani...
cikgu memang sabar...
sebab nak gugel gambar2 tu bagi menggambarkan rasa cikgu.. ambil masa jugak...
Sabar ya cikgu....hehehehehehe :-)

Mutalib attholib said...

waduh.. bahaya ni puan.. Kena cepat2 cari air untuk padamkan ia sebelum meletup.. huhuhu

hani@debumelukut said...

ibu daN abah,
heheehe...kejap jer..kalau nak seribu daya

hani@debumelukut said...

Mutalib attholib,
Air mana boleh padamkan api gunung berapi dik, dlm laut pun terbakar jugak ni..

Sekamar Rindu said...

salam....

sangat dalam maknanya tu....

hani@debumelukut said...

Sekamar rindu,
Sedalam lautan rasa yang bergelora..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...