Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, April 20, 2011

Awak dengar tak ni? Malas dah saya nak ulang ayat mcm ni dan lagi dan lagi dan lagi...

Orang tua tua kata.
(Saya tua juga tapi saya tak kata.)
Kalau orang yang bercakap seorang tu,
orang tu orang yang sakit.
Kurang sihat.
Terbakar fius
Mungkin jugak tak cukup satu suku.
Maka tinggal tiga suku sajalah.
Cuba cermin diri sendiri.
Saya rasa saya dah lama duk cakap sorang sorang kat sini
Saya dan orang2 yang sewaktu dengan saya.
Helloooooo...
Bukan saya sorang k.
Tak gitu?
Kita ni memang tak bersuara dengan mulut tapi jari yang menuturkan bahasa hati.
Mana tau ada orang baca ke tidak.
Kalau ada org baca memang lah tidak bercakap seorang.
Tapi kalau tak ada orang baca?
Tak ke bercakap sorang sorang nama nya tu?
Risau pulak yer, tak sihat ke saya nih...
Panas kepala ke ..something wrong upstairs ke..
As for me I have my reasons.
and I think you have yours too.
Bagi saya, saya rela bercakap sorang sorang kat sini sebab nya.
Kalau saya pot pot pot pet depan org, org buat derk saja..
Orang lebih suka focus kat dada akhbar..nak tembus newspaper tu ditenungnya.
Kalau jawap pun nak tak nak saja..berat macam batu setiap perkataan tu.
Kadang tu saya rasa saya ni macam lah invisible..unnoticed and unheard langsung.
Sebesar saya dan as loud as me pun macam tak nampak, tak tau lah saya..
Kalau kita luah kat sini, dah kita tau benda ni bisu ,kita tak sakit hati.
kan kan kan?
Do I make myself clear????

Heheheheeee....Hujan tidak, ribut tidak, tiba2 gunung berapi meletup!

8 comments:

mommylavender said...

tu di namakan ledakan tanpa signal~hee..salam petang

cikguyusof said...

yess....very clear!

hehe

hani@debumelukut said...

cikguyusof,
tau tak per.hahaha..

hani@debumelukut said...

mommylavender,
itu belum sehebat karakatua lagi tu..

Anonymous said...

Org ckp sorang2 tak semestinya sakit. Saya pn slalu ckp sorang. Ckp ngan dinding. Mujur ada dinding. Oh dinding! I love you dinding......

hani@debumelukut said...

Anonymous
I know I am not alone

Insan Marhaen said...

IM selalu juga cakap sensorang. dalam kereta. lepas tension...

kekadang tu main gitar, katuk stering.. lampias stress tunggu lampu merah..

hani@debumelukut said...

IM,
kan dah agak, ramai yang sekapal dengan saya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...