Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, July 12, 2011

Hari ni saya hadir kursus fasa ke2 pula.

Saya sentiasa datang awal.
Bukan terlebih rajin untuk hadir berkursus di sini tapi nak elakkan jem.
Kosong dan Senyap sunyi.
.
Hanya bilik kuliah, hbeg saya dan bekas pencil saya.
Dan saya yg tak ada kerja, duk bergambar sorang sorang.
Tapi keheningan ni sementara saja

Tak lama dtg lah seorang lepas seorang..
Kebanyakan cikgu perempuan.
Kongsi pengalaman sebagai guru bahasa kedua.
Memikul tanggungjawap yg sama di tempat berbeza.
Di sini kami bertemu dan kongsi ilmu.

Tapi jangan tak tau,
Ada yg sempat keluarkan barang dagangan lagi.
Apa salahnya kann..
Kata orang hiburan sambil kerja.

Kurangkan stress dan senak otak buat assignmest.
Dah nama pun perempuan, tak sah kalau tak jamu mata.
Ok, sebelum kursus bermula kita shopping dulu.
Saya tukang ambik gambar saja.
Merakam suasana keriangan bila cikgu2 bertemu.

12 comments:

lina said...

salam teacher - lina suka suasana mcm tu ceria je...tengok barang dagangan

Ibu n Abah said...

cikgu...
ini namanya sambil menyelam minum air...
dah terlanjur jumpa kenkawan ramai2... keluar kan barang untuk meniaga....

LIPISLADY said...

Sallam Cikgu Hani,

Semangat berniaga ni memang bagus sangat, boleh mendatangkan hasil tambahan..

Selamat berkursus buat cikgu2. kat mana kursus tu?

hani@debumelukut said...

lina. cikgu2 ni kalau berkumpul ngalahkan murid2..bising!

hani@debumelukut said...

ibu dan abah,
begitu lah kami ni..kalau serius manjang, kang stress pulak, kadang2 nak juga hibur hati..

hani@debumelukut said...

lipislady,
kat pusat sumber negeri atau sekarang di kenali sebagai BTP (Bahagian Teknologi Pendidikan).

Cikli said...

cikgu + cikgu = kecoh haha

Ann Huda (Ate) said...

1. Syantik baju pink cikgu.
2. Syantik hbeg cikgu.
3. Bahagianya cikgi cikgi ramai-ramai tu.
4. Semanghat nyer cikgi baju kuning.

hani@debumelukut said...

Cikli,
cikgu2 + cikgu2 = budak2.

hani@debumelukut said...

Ate,
tq, puji2 tambah kembang lak akak.
cikgu baju kuning tu mmg sporting habis..ticer kegemaran anak murid tu.

Cik Ina Do do Cheng said...

cikgu yang tudung merah tu snyum manis. cik ina nak berkenalan boleh?meriah ye cikgu-cikgu tu.

hani@debumelukut said...

cik ina,
cikgu tu kalau time ngajar tak reti senyum dah...menjelma menjadi singa terus!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...