Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, July 16, 2011

Orang tak betul pun adakala nya betul!

Saya masuk ke ruang bercermin untuk keluarkan duit dari teller.
Terkejut beruk saya.
Seorang yg kurang waras berdiri di sebelah teller dan mata kami bertentangan.
Mata bertentang mata...lidah kelu kata Saloma.
Lutut pun menggeletar, mau nya tak takut, tak de orang lain dah, kami berdua saja.
"Berapa juta mau ambik duit ?"
Nak tak jawap kang di ketuk nya kepala saya nanti.
"2 juta"
Jawapan bodoh yg saya harap jadi jawapan cerdik dari saya.
"Eleh, lu mana ada duit juta2 kalau rupa camnih.."
Siap dia jebih2 bibir lagi tau.
Adoiii..orang gila pun tau saya tak ada duit.
Saya cepat2 selesai kan urusan saya sambil dia teruskan kegiatan membelel.
Bila nak melangkah keluar tu dia sapa saya lagi.
"Mintak sehinggit...?"
Saya hulurkan rm2. Kesian jugak.
"Dah tau papa kedana nak derma banyak2 tu wat per..."
Dia kembalikan sehinggit pada saya.
Saya ambik, malas nak berloyar dgn dia.
Saya keluar dan biarkan dia terus duk ngutuk2 saya.
Apa pulak nak marah nya, dah dia cakap benda yg betul.

30 comments:

sahida said...

hehe, kelakar jugak org gila ni..;)

Ibu n Abah said...

hehehehehehehehe..
izinkan saya ketawa...
ingin tergolek-golek saya mengekek...
tanyanya berapa JUTA nak keluar..
kita jawaplah dalam juta jugak...
tapi dia boleh tak percaya....
hehehehehehehehehehhe
ekekekekekekekekke...
betul cikgu...
dalam tak betulnya orang tu... dia macam boleh pakai gak...

mokjadeandell said...

lawak pagi Ahad.gelihati hehe.Baik hati pula si mamat tu...ambil seringgit saja .

hani@debumelukut said...

sahida,
pertemuan yg menyedarkan diri sendiri..

hani@debumelukut said...

ibu dan abah,
org yg rasakan diri mereka waras tu kadang nya lebih gila dari org gila.

hani@debumelukut said...

mokja,
belum ahad lah...hehehee

al-lavendari said...

memang saya tersenyum baca entri ini .. orang gila tu bercakap apa yang benar. kita boleh terima.

tapi kalau orang tak gila, beritahu apa yang benar, kadang2 susah jugak nak terima kan ?

mokjadeandell said...

haha.betullah.Baru sabtu.

nidus2 said...

Haa...haa...haa (suko sampai TERBELOHOK)

Huda said...

kelakar tp bijak gak orang tu :)

Cikli said...

kak, kadang-kadang sb yang menyamar tu. jangan tak tau...

apapun lawak sungguh.

hani@debumelukut said...

al lavendari,
kita tak sedar diri kita sehinga org lain tolong sedarkan

hani@debumelukut said...

nidus,
oyak ko makcu tu, bawa air cepat2..minum perlahan2..tarik nafas

hani@debumelukut said...

huda,
akak terlalu takut nak senyum pun tak jadi

hani@debumelukut said...

cikli, dia ni dah sentisa ada di kejiranan saya, tak per, saya kenal dia dari dia muda2 dulu lagi..hari2 duk ukur jalan dan ceramah pun free.

Piasara said...

"fuhh nasib baik dia bg ceramah free dn mintak singgit jer..tp memang kelakar la..dlm tak betul pun betul2 belaka apa yg di kata tu.."

Acik Erna said...

kalau acik agaknya dah ketar.nak jawab pun tak keluar suara...

Haslina said...

kat bank mana ni? kat wcy ker? hahahaha.. lawak bab yg dia mintak sehinggit, kak hani hulur RM2, dia pulangkan balik RM1..

apple hijau said...

org gila ni ikhlas. cakap biar teghang gituh...

sy pernah dengar org kata, org yg gila akan masuk syurga sebab dia tak de akal..wallahu'alam. logik juga tu sebab dia tak de busuk2 hati.. :)

Aku said...

jujur sungguh dia tu..

entah-entah malaikat saja nak uji... hah!

MulutPayau said...

minta maaf yer kak...saya mmng tergelak bila baca ntry ni...boleh pulak dia pulangkan duit srnggit tu.......tapi kan kalau dia dop lama2 kat situ...dan mnta sringgit dari setiap orng yg kluarkan duit kat ATM tu...mmng berbaloi jugak...

hani@debumelukut said...

pia,
dia iklas, biarlah dia nak kata apa pun

hani@debumelukut said...

Acik erna, saya pun menggeletar jugak. mana lah tau kann

hani@debumelukut said...

haslina,
kat BSN wakaf siku, Dia ni selalu ada kat situ, tak pernah kacau orang tapi mulut mmg laser..kalau budak2 seksi lalu depan dia, mesti kena tegur..suara kuat pulak tu.

hani@debumelukut said...

Apple Hijau,
itu akak tabik tuh. Dia saja yg terus terang boleh gitau kebenaran.mmg akak tak der duit pun, kena lah tu.

hani@debumelukut said...

Aku,
hahaha...angel in disguise? tak lah, dia sentiasa ada, semua org di kejiranan ni tau dia tak kacau org.

hani@debumelukut said...

Mulut payau,
selalunya dia tak minta duit..agaknya sebab dia kelaparan kot..kesian kan?

cikguden said...

huh nasib tak diapa-apakan. nape dia pulang balik ek. hehe

~najwa~ said...

kelakor la .. kikiki.
tapi ada betulnya tu ;) dia jujur ;)

MULAN said...

saya takut... bior la apa dia cakap pon.. takut terkenc*** kat situ jugak.. sbb pernah orang gila acu dengan parang dari jauh.. takut sangat2..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...