Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, July 29, 2011

uhuk uhuk uhukssss.......

Adoiii....sakit2 satu badan.
Tergeliat urat perut.
Kalau belah malam lagi menjadi jadi.
Ganggu tidor saya tak per jugak.
Ni dah peringkat ganggu tidor orang lain.
Dah bermacam petua saya cuba.
Segala jenis ubat pun dah telan.
Batuk tak kurang pun.
uhuk uhuk uhukssssssssss.

17 comments:

Ibu n Abah said...

cikgu...
bila batuk, mmg tak tertahan rasanya...
dengan batuknya sampai rasa tertarik urat perut...
jika kena ubatnya..sekejap jer nanti baiklah..
selamat mencari penawar yg berkesan...

ajumohit said...

Madu n asam limau dh try kak??? Byk minum air tau

ibundo said...

alahai kesiannya....

A.I said...

Dah amik cuti, dtg pulak sakit ye teacher? hehe...take care k..

pB said...

Salam


Batuk kor??
Kadae kadae , batuk ni keno 'lock' jah.
Lamo lamo dio hilae sdiri ....

Aku said...

semoga cepat sembuh kak... dah nak pose nih...

Kunang-Kunang said...

Ada orang kata, batuk 3 bulan.

Sabarlah yer, mudah2an Allah sembohkan segera.

munna said...

SEMOGA LEKAS SEMBUH YE KAK HANI...

Huda said...

try mkn eskem kak :)

kella said...

semoga kesihatan bertambah baik hendaknya...

Zaitun said...

Gangguan tidur...kesiannya.Banyakkan minum air masak.

LIPISLADY said...

Sallam cikgu Hani,

Selamat menyambut bulan puasa. Semuga bertambah amalan di bulan mulia ini.

Untuk batuk tu cuba petua ini, tiga hari berturut-turut

Ambil 3 biji limau nipis perah kesemuanya dalam cawan, tambah 3 ketul garam kasar kacau sampai hancur, kalau takut masin sangat cari garam yang sederhana besar saja. Minum sampai habis berangsur-angsur atau sekali teguk. tapi jangan ulang berselang masa yang lama.

Boleh juga di ulang selama lima hari kalau dah beransur sembuh.


Insya Allah berhenti batuk. bagi saya mujarab, dan sampai sekarang saya tidak pernah batuk walaupun orang lain batuk.

Cikli said...

sabar ye cikgu

Chik Att said...

semoga cepat sembuh ....

kadang2 perlu ambil ubat buang kahak yang agak kuat ... baru hilang batuk tu ...

Anonymous said...

Kesian cikgu, batuk mmg menyiksakan. Saya pernah batuk teruk semasa haji. Satu hari, saya tercium bau kopi yang begitu enak. Saya tak suka minum kopi. Tapi ntah camne bau kopi tu begitu menggoda. Makanya saya pn meneguk kopi tu penuh nikmat. Subhanallah, ajaibnya batuk yang teruk tu terus hilang keesokan harinya. (Bila balik Msia tak berahi pn kopi tu)

insan_marhaen said...

Memang sengsara kalau batuk kokol ni. sakit urat perut.

Ada try air asam jawa campur gula batu? Itu petua mak IM bagi la. IM tak pernah try pun...

armouris said...

lagi info tentang batuk kokol di SIHAT SELALU - Batuk Kokol

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...