Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, July 27, 2011

Saya nak jadi macam dia.

Dia.
Dia seorang yang baru saya kenali.
First impression saya, dia seorang yang peramah sebab senyuman dia melekat di bibir first time we met.
Friendly.
Saya pulak kalau first time jumpa stranger, muka serius..
Senyum pun tak menjadi.
Saya ni tak reti 'ice breaking'
Dia ni cepat menegur..making me feel comfortable within seconds.
Peramah sungguh.
Saya ni kalau bab nak buka mulut memang tak leh harap, the words just glued up my lips.
Dia ni ingat nama saya there n then..Amazing isn't it?
I, on the other hand kept asking the person beside me.."What was her name again?"
Dia bercerita pasal itu ini, making jokes and she was enjoying our company.
I was too but I prefered to listen and smiled at every single joke that tickled my heart.
Dia ni full of confidence and nice to be with.
Tapi saya ni tak begitu..
Saya sering rasa 'inferior' itu pasal lah saya di cop sebagai unfriendly agaknya.
Mungkin sebab raut wajah dia manis dan raut wajah saya semulajadi tak manis.
Tapi alhamdullilah bila dah mengenali saya, selalunya mereka akan kata "Takut nak tegur sbb ingatkan sombong tadi.."
Nampak aje unfriendly tapi sebenarnya saya tak macam tu. (Ayat bela diri.)
Tanya lah orang yg kenal saya, saya yakin mereka boleh sahkan saya tak gitu.
Malah saya ni kuat gelak dan byk cakap. Specis murai jugak.
Cuma saya nak elak dari orang duk bagi first impresion yg negatif tu.
Saya suka tengok dia cepat dapat kawan.
Saya nak jadi macam dia lahhhh.....

10 comments:

Kakcik Seroja said...

Kalau orang jumpa kakcik pertama kali pun, mesti orang kata kakcik ni sombong! :)

Granny Hani said...

Kakchik,
Senasib lah kita...

umiawadah said...

kak..kita pun peramah hik hik hik...kalau kenal macam-macam cite yang kuar...

ieja amieja said...

kate omputih "dont judge the book by it's cover"
kwn2 sy kate sy nie sombong(1'st impression dorang)tp bila dah kenal x ler sombong mane..muka jer tuh yg serius..heheh

ieja amieja said...

alamak byknyer comment,ingatkan x de td..approve 1 jer yer

Sally said...

Are referring to the lady who is presenting infront of d class? Pn Maheran????

Sally said...

Kalau x silap..we hv d same sit!

Granny Hani said...

ummi,
I am sure u are.

Granny Hani said...

eija,
biasa lah tu..kesilapan teknik.heheheh

Granny Hani said...

pn Sally,
yes, pn Maheran. seronok tgok dia flow smoothly dgn org2 yg baru dia kenal..i do wish i can be like her.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...