Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, September 8, 2008

Pekerja seperti aku

MySpace Layouts - Funny and Hilarious
Free Comments and Graphics
">MySpace Comments - Funny and Hilarious

Letih dan penat
Bosan dan malas
Melangkah ke tempat kerja
Meja bertimbun dengan tanggungjawap
Cawan kopi semalam penuh dengan jemu yang belum ku curahkan
Teman sebelah tenggelam dlm lautan fail basi
Entah entah termuntah mabuk kekenyangan tugas
yang sudah tidak tertelan lagi
Kerusi empuk ini sudah tidak semesra dulu
Baru ku sandarkan kepala ia bagai meronta ronta tidak rela
Lenguh aku cuba selitkan kaki ku tapi di mana
Bawah meja bagai setor lama yang bersarang kertas usang
Bersarang sejarah yang mungkin esuk aku perlukan.
Lelah…
Disudut meja itu bunga ku layu, kelopaknya gugur... .
Seperti aku yang lesu
tertimbus dengan tugasan baru
Agaknya sudah tiba masa nya bunga itu digantikan
dengan bunga baru
yang mewah semangat kerja
tidak merungut, suka dan rela sentiasa.
Itu lah agak nya yang selalu,
yang bermain di kepala
majikan ku... .

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...