Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, December 10, 2009

Di sini pun aku pernah bahagia.

Hari ni aku akan terbang ke Condo Boulivard lagi.
Daerah yang duka belum mengetuk di pintu.
Tenang.
Sarang.
Lubuk.
Prison?
Sudah tentu bukan prison walau kadang kadang,
sewaktu kesepian itu yang ku rasa.
Penjara bagi jiwa bukan hati.
Di sini pun ruang ini ku panggil rumah jugak.
Di ruang pusaka yang aku huni sekian lama.
Di ruang ini didindingnya bertabir kenangan
Lama dan baru
Suka dan duka
Mudah dan Payah
senyum dan tangisan
Pahit dan manis.
Segalanya di sini.
Ku pandang dinding usang ini
kenapa ada luka mengintai di balik jendela.
Menghalau cahaya bahagia
Aku menjadi takut
Dan tidak sabar untuk cepat2 ke daerah yang lebih tenang
Duhai Angin bawalah aku ke sana dengan segera.
Selamat tinggal yang sementara ,
duka2 yang berteduh di sini
aku tinggalkan dan seperti biasa,
esuk lusa bila aku di sini lagi
Kita bertemu kembali.

1 comment:

Tok Ngah said...

I need to pull you out of the Boulivard before the school holiday ends for a lunch date.
Me and you and Nong (how complete it would be if I could rope in N too ... sighhh ...)
Will wisper Nong when she come back from Uzbez.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...