Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, October 1, 2010

Syaitan tersenyum waktu kita di saluti api kemarahan.

Itu pasal lah kalau masa hati terbakar dengan kemarahan, kena bawak bertenang, mandi, solat dan ingat Tuhan banyak2.Itu nasihat saya untuk orang lain yang sedang marah.
Hari ni hari marah saya.
Bila marah, saya berfikir mengunakan hati bukan minda lagi.
Ayat pertama tu tak saya pakai.
Sebaliknya saya biarkan hati terus menyala bukan terbakar tapi hangus rentung jiwa saya rasanya.
Siapa yang nyalakan api marah saya?
Siapa lagi, saya lah.
Saya yang bising bila benda yang sepatutnya dah beres, masih belum beres.
Sepatutnya saya buat lah perlahan lahan, dah orang yg sepatutnya buat tak buat2.
Saya yang geram bila sewaktu membeli roti goreng tadi, orang yang datang lebih kemudian di beri keutamaan.
Sepatutnya saya biarkan lahh..dia nak cepat la tu.
Saya yang habis kotor seluar sebab makcik jual ikan tu letak ikan kat plastik yg bocor dan air ikan dlm plastik ni bertitik2..
Sepatutnya saya balik saja kat umah tukar seluar dan cepat2 rendam seluar kotor tu dengan sabun.
Saya yang tunggu kawan nak call sebab nak gi jogging sampai la ni tak call.
Sepatutnya saya pergi aje, tak yah tunggu dia pun
Saya yang dipersalahkan sedangkan orang lain yang buat salah.
Biarlah, Tuhan tahu yang sebenarnya...
Kan saya dah cakap, masa marah lain yang saya fikir, ni dah tenang sikit lain pulak tafsiran saya.
Maafkan saya, mood saya kurang baik ni.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...