Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, February 8, 2013

Kaya Vitamin C lah minggu ni.

Ding Donggg...
Ting Tonggg...
Acap la loceng pagar saya berbunyi akhir akhir ni.
Maklum lah Raya dah dekat kannn
Setiap hari ada lah berkotak2 limau yg menjadi rezeki keluarga kami
Itu seronoknya kalau ramai kawan dari bangsa Tionghwa.
Time Raya Cina macam ni, mewah limau lah kami nak beranak.
Jiran2 pun dah semuanya berbangsa cina.
Sama saja bila kita nak sambut Aidilfitri.
Saya sentiasa tak lupakan mereka.
Hamper biskut raya dan ketupat saya sediakan setiap tahun.
Anak2 lah tukang hulur di pagar.
Saya tak pernah ada masaalah dengan jiran2 walau belainan agama
Saya menghormati mereka sebagai jiran dan begitu juga sebaliknya.
Ada ubi ada batas kannn...
Gong Si Fa Cai buat kawan2, Jiran2 dan sedara2 yg masih berbangsa cina.
Orang kata.."Once you have that chinese blood in you, you will always be one of them."
Ok, fine. Accept the facts n loving it.
Jom, kita makan limau dulu......

1 comment:

Kakcik Seroja said...

Kakcik tak berani nak makan banyak. Takut sakit tekak. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...