Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, February 25, 2013

Suka dengan ayat P Ramlee ni.

Dol mati dulu ke, Minah mati dulu?

Masaalahnya,
Tak siapa tau.
Hanya Dia yang tahu segalanya. 
Tak perlu penatkan otak duk risau bagai.
Percaturan Tuhan adalah yg terbaik.
Serahkan pada Tuhan.
Siapa mati dulu bukan soalan nya,
Yang penting,
Mati dalam iman
dan
yang di tinggalkan dapat meneruskan hidup sebaik mungkin.
Kalau saya di takdirkan pergi dahulu,
Adakah ada yang akan terasa kehilangan saya?
Jangan.
Saya mahu ketiadaan saya sesuatu yang membahagiakan semua..
Kalau hidup saya tidak menyenangkan orang lain,
biarlah mati saya membawa manafaat.
Itu yang terbaik kan?
Eh, aparaaa...Pagi2 buta ni dah merapu rapu..
Kes tak dapat tidur malam lah ni
Otak jadi sengal.
   

3 comments:

Hajjah Noraini @Nanie said...

AsSalam Hani,

Kematian pasti dihadapi oleh setiap orang sebagaimana firman Allah yang bermaksud: "Setiap yang bernyawa pasti akan mati." (Al-Anbia': 34). Orang yang sentiasa mengingati mati, ia akan sentiasa memperbanyakkan amal perbuatan yang baik sepanjang hidupnya.

Kak Mahh said...

Peminat setia P.Ramlee rupanya.

pB said...

Mati itu pasti ....

Kita semua berada di dalam senarai


Cuma menunggu detik dan ketikanya


semoga kita semua mati di dalam iman.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...