Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, March 4, 2013

Menangis semau nya

Kelmarin ada kawan kat facebook bercerita pasal tempat yg paling sesuai untuk melepaskan perasaan kalau otak senak.
Tempat yg paling best untuk menangis
Lain perkataan kalau kita rasa sebak dan serabut minda.
Jangan kata awak tak pernah rasa you need to cry your heart out.
Tak per kalau awak tak pernah, saya pernah.
Well as for me,
I usually go to a quiet spot where I can b alone.
Saya akan ke pantai tengok ombak.
Menangis dan lontarkan apa saja yg terbuku ke dada laut.
Kalau tidak ke pantai bertemankan ombak, saya akan ke bilik air dan mandi.
Shower is the best way to cool you down.
Lagipun kalau menangis dalam bilik air orang tak perasan.
Keluar dgn mata merah pun orang ingat sabun masuk mata.
Berdiri lah di bawah shower dan menangis lah puas puas.
Ada kawan saya suka drive dan menangis kuat2 dalam kerela sorang2.
Ada sorang tu suka menangis di masjid.
Dia akan singgah di masjid, solat sunat dan banjir di tepi2 ruang masjid.
Yang sorang lagi ni pelik sikit,
Dia menangis sambil jogging.
selain turunkan lebihan berat badan dia juga kurangkan tekaaan/stress.
Macam2 kan?
Apa2 pun tempat g paling saya dambakan untuk menangis dan merintih adalah
di bahu dan di hati orang yg sudi mengambil tahu.
Bestnya bila ada tempat mengadu, ada insan yg memahami dan paling tidak ada yg mampu menenagkan kita hanya dengan sebaris ayat.."Don't cry, things will be better.."
Ya betul. mengadu lah pada Allah.
Saya tau tu...Dan memang pun selalu mengadu pada Allah cuma
ada kala nya saya perlu juga a shoulder to cry on.
Pelik ke saya ni?

5 comments:

mokja said...

No,you are not.Sometimes we just need shoulders and ears.
Selalu yang jumpa: belum habis kita nak cerita,dia dah korner baring dgn cerita aku lebih sedih,lebih melara dari cerita kamu.
Atau kita tak dan nak habis cerita,dia dah buka kitab bagi nasihat panjang lebar.
Walhal,What we need are just ears and shoulders..huhu.

Anonymous said...

Cikgu tak pelik pun. Saya sebijik mcm cikgu. Nanis bawah shower tak de siapa pun yg tahu. Hati hangat pun jadi dingin.

Kakcik Seroja said...

Kakcik menangis dalam bilik sambil tekup muka dengan bantal! ;-)

pB said...

jerik dalae bilik air , ok jugok tu

makcu B said...

Kalau nakkan bahu dalam usia begini, kena cari bahu tentera! Gagah! Heheheheee.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...