Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, April 10, 2013

Nak tolong Melayu lah ni...

Saya nak cetak nama cucu kat belakang jersy bola.
Member cadangkan kedai ni.
Saya hantar 2 helai semalam,
katanya hari ni boleh ambik.
Hari ni saya pergi nak ambik, tak sabar nak tengok hasil nya.
"Baju mana satu kak?"
Aik, baju seperti yg tercatat kat resip tu lah..
"Saya tak tau kat mana baju tu sebab semalam orang lain yg bekerja, saya cuti..."
Pulak dah...
"Akak datang petang ni lah"
Senang nya dia cakap, minyak kereta, masa dan nak redah jem tu bukan nya main2 dik oi.
Takper, cucu punya pasal, saya akur.
Petang tu sekali lagi saya ke kedai dia.
"Kak,baju ni kecik sangat, tak dapat buat lah..."
Apasal tak cakap masa saya hulurkan baju tu semalam?
Aduhhh...Rasa nak cekik mamat nih.
Malas nak bertekak, saya ambil jersy cucu saya tu dan blah dari kedai dia.
Sepatah maaf pun dia orang tak cakap.
Budak perempuan kat kaunter tu pulak siap pot pet2 entah apa2 lagi.
Kali terakhir saya pijak kedai tu.Sumpah!
Punah niat saya nak tolong sama Melayu..
Serik rasanya.
On the way back, singgah kedai printing lain.
Tauke Cina yg murah senyium tu cakap kalau baju lagi kecik pun boleh print.
No ploblem one...
Lega. Sejuk sikit hati...
"Ms, U nak angkat sikalang a?"
Haah.....Skalang pun boleh siap ka?
Heran pulak saya, cepat benar siap nya.
"Boleh ma...Kasi tunggu satu/dua jiam boleh ka? Kasi letak nombor bawah nama lagi manyak cantik maaa"
TQ TQ TQ....Suka hati tauke lah, asal baju tu siap.
So, what is your verdict?
Bukan tak bagi peluang tapi orang macam mamat tu dah buat duit saya macam tak laku.
Kan kalau orang gelar 'Bangsa Subsidi' tau pulak marah.
Betul, bukan semua macam tu tapi masih ada rupanya yg macam tu.
Cuba lah berubah sikit.

1 comment:

makchaq said...

Makchaq pun macam dah serik nak tolong melayu/sedara..

Janji x pernah yg tepat..dah la kerja pun jarang yg memuaskan hati..

Tapi cakap ja la.. selalu tu bila nak cari pi jugak tanya kedai2 melayu.. macam tak serik..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...