Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, June 30, 2014

Puasa-1

Dalam perjalanan pulang dari sekolah,
Anak saya turun beli ayam
Saya parking ke depan sikit sbb depan pasar tu x ada kosong.
"Cik, jgn parking depan warung saya, nnti pelanggan tak nampak jualan saya"
Kata pemilik warung yg jual air minuman, baru pukul 3 ptg waktu tu.
"Maaf yer, sekejap saja, tu pun anak saya dah menghala ke kereta"
Saya cuba terangkan tapi dia siap cekak pinggang.
"Ni lh payahnya kalau perempuan bodoh bawak kereta mahal"
Aik, main kasar yer..
Dia lupa yg dia berpuasa kot, tak syg mulut tul.
Pakcik yg jual buah sebelah dia tu pandang...
"Puan, meh kedepan, parking depan gerai saya lah"
Pelawa dia dgn senyum macam dia masak benar dgn perangai jiran niaga dia tu.
Saya tak berganjak.
Saya pun tau jugak jadi samseng.
Entah apa lgi sumpah seranah orang tu saya x dgr.
Saya biarkan dia kuruskan pahala puasa dia.
5 minit kemudian anak saya masuk ke kereta
Dalam hati rasa nak turunkan cermin dan cakap
" Saya bayar roadtax, awak tu niaga lesen entah ada entah tidak, dah la jual air minuman kul 3 ptg,..tu pasal lh tak senang, tak berkat!"
Tapi saya ingatkn diri, sayangkan puasa saya.
Kang tak pasal2 terkurus puasa saya pulak.
(Kalau terkurus body, tak per jugak)
Saya berlalu begitu saja,..,
Biarlah...
Tak mau lah jatuhkan mentaliti saya ke paras mentaliti dia.
Tahniah lh Perempuan bodoh bawa kereta ni berjaya tahan sabar hati ni,
Alhamdullilah.

3 comments:

ninie said...

betolla tu nie...mentaliti seorang penjual air...klu x die dh lame jd cikgu....xke naya kite klu die jd cikgu...tertutupla periok nasi kite...huhu

Kniedaz said...

huhu..bukan lama pun..kalau lama, tidaklah kita nak menutup periuk nasi dia juga..

Irfa said...

posa saya lak kurus sbb tetiba geram,hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...