Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, July 12, 2014

sekali sekala

Sekiranya sekali sekala resah payah ku bermain di bibir,
Bukan nya aku membilang duka ku
Aku hanya ingin mencurah duka
Cubalah untuk tidak memalingkan muka
Cukuplah berpura pura peduli
Cuba ambil hati.
Sekiranya aku mengadu letih penat kudrat tua,
Bukan nya aku buat buat tak daya
Aku hanya ingin berkongsi rasa
Cubalh untuk tidak memekakkan telinga
Cukuplh berpura pura faham
Cuba mengerti
Sekiranya aku menangis
Bukan nya aku memancing simpati
Aku hanya terasa sangat tidak dihargai
Entah di mana nak ku sandarkn duka,
Nak mengadu tidak ada tempat nya,
Sekiranya sekali sekala aku diam dan terkurung dalam diri sendiri,
aku sebenarnya menjinakkan sabar ku
Mengumpul redha...
Benarlah,
Sekali sekala diam itu lebih baik dari berkata kata.

1 comment:

makcu B said...

Sabarlah duhai hati.
Tabahlah, walau berkali-kali.
Selagi masih boleh menyebut Astaghfirullah hal 'azim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...