Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, January 13, 2015

jgn pecah di mulut, di blog takper.

Tua itu pasti
Kecuali pendek umur.
Tua usia , tua fizikal dan tua mental biar selari
Hati pun kena ikut serta
Kalau usia 50an, fizikal dah tak berapa nak licin, halus mulus, mental pun dah acap lupa ituini, kira sah ahli kelab 5series.
Hati?
Jangan pulak hati tak puas2 merasa muda
Kita manusia bukan pasu
Pasu makin lama makin mahal, antik.
Sedar la sikit....sedar byk2 pun lagi baik.
Tapi payah sungguh nak sedarkan orang yg tak sedar diri dimamah usia ni.
Biarlah...Malas nak jaga tepi seluar dia..
Biarkan luncai terjun dgn labu nys, kundur nya, timun nya, betik nys...
Lapang sikit perahu tanpa luncai,
Go ahead.

N3 hari ni buat dia yg usia fizikal sebaya saya, tapi 20 tahun lebih muda usia mental nya.
Segan sungguh kalau keluar dgn dia.
Penampilan dia mcm budak remaja
Hadoiii,..camna nI, nak tegur ke tidak
Nak nasihatkan pun tak reti la saya
Maka
Tu pasal la saya zip mulut dan meletup di sini.

2 comments:

Kakcik Seroja said...

Saya pun dah 50an - ada orang kata saya nampak macam kakak kepada suami saya.

Tapi - ada saya kisah. Yang saya fikir sekarang, bagaimana saya akan mati. Nak berlawa-lawa, saya dah tak ada hati. Biarlah muka pucat lesi, asalkan ada ketenangan di jiwa ini...

Anonymous said...

teacher...dulu sy slalu follow fb ja...sy mmg admire ja sgt2...sy boleh ckp yg sy admire ja lebih dr sy admire mana2 artis...klau boleh sy nak jd mcm ja...dari semua aspek...rindu ja sgt2...semoga rahmat Allah sentiasa bersama ja dan teacher sekeluarga...berbahagia lah teacher ada anak perempuan seperti ja...kirim kan slm sy pada ja...i really miss her so much...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...