Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, May 18, 2019

Serabut perut sengoti.

Dah lama saya pendam
Dsh lama saya perhati
Saya diamkan saja walau
dalam hati membuak buak rasa.
Mungkin salah saya
Silap saya
Apa pun saya makin tertekan sekarang
Duk fikir pasal dia
Duk selesaikan masaalah yg dia mulakan.
Tak larat dah saya
Tak selamanya saya boleh begini
Rasa nak meletup otak
Tapi kalau saya cuba bersuara
Dia tak kan dengar pendapat saya
Tup tup dia salahkan saya.
Allah hu, kecik hati saya.

Saya sentiasa berdoa semoga
Tuhan ubah perangai dia
Mudahkan urusan dia
Matangkan fikiran dia.

Sementara tu adakah saya perlu diam membisu
Mengikut rentak dia walau tarian itu ternyata tidak betul
Nyanyian itu sumbang
Bukan lantai yg bersalah
Lantai itu tidak tinggi rendah, pasti begitu
Terpulang pada Si penari mau cuba langkah baru
atau
Terus terusan jadi begitu...

Sementara tu...
Otak saya sendat dgn keliru.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...