Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, June 25, 2021

Kisah benar

 Memang benar.

Bukan cerita rekaan.

Setelah lama terputus hubungan dengan seorang kawan rapat, saya cuba menghubungi nya semula.

Mula tu dia macam tak berapa nak respond, macam sombong gitu.

Tapi saya ni masih teringat budi baik dia waktu dulu dulu jadi saya tebalkan muka tetap menyapa dia di media sosial.

Lama kelamaan terbuka juga hati dia untuk mesra semula.

Saya sangat2 seronok bila nampak dia seperti dia yang pernah saya kenal.

Tapi tak lama....

Dia sering beritau saya dia sibuk.

Malah dia kadang2 tak layan pun saya.

Mungkin saya acap menggangu dia, mungkin dia rasa menyesal berhubung dengan saya semula.

Saya dah mula putus harap, dah mula rasa nak undur saja lah.

Lagipun saya tak rugi apa apa kalu tak berhubung dengan dia dan saya tak berharap apa apa dengan perhubungan ini. Ikhlas tu saja.

Kerana saya juga ada harga diri, bila orang dah tak berapa sudi nak rapat macam dulu lagi, saya ambil keputusan untuk tidak lagi menghubungi dia.

Manusia berubah. Yakin begitu. 

Takper lah, banyak kenangan manis saya dgn dia dulu biarlah kekal menjadi kenangan.

Masa tak akan berulang dah.

Saya tak tau masaalah dia dan saya cuba nak fikir positif.

Biarlah dah dia taknak kembali menjadi seorang kawan rapat saya tak apa apa.

Semoga dia bahagia dengan hidup dia dan saya tetap macam biasa tak ada beza apa pun.

Agaknya kenapa dia dah tak mesra dan berahsia sekarang ni?

Pertanyaan yg selalu ada di fikiran saya dan tidak ada jawapan.

Sekarang kami dah tua, dah warga emas, menunggu siapa dahulu siapa kemudian dijemput mengadap Tuhan.

Saya maafkan dia dan saya harap dia maafkan saya juga.

Kalau dia terbaca entry saya kali ni saya nak dia tau satu perkara saja.

Awak, saya tak pernah benci awak. Tak salahkan awak dan menerima keputusan awak seadanya.

Kalau panjang umur dan awak rasa awak perlukan seorang kawan utk bercerita, untuk mengadu suka duka seperti dahulu, saya sentiasa ada untuk awak..

Just give me a call and I will be there.

(Teringat lagu ' Ben' bila teringatkan awak)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...