Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, May 29, 2022

Jeme


 Jeme.

Tu panggilan saya buat dia sewaktu kami kanak2 dulu. Lama kami tak bertemu. Kelmarin tanpa di duga Tuhan temukan kami semula. Hanya Tuhan yang tahu sukanya saya. 

Jeme..kamu dah ada uban yer? Yang terpahat di hati saya hanyalah Jeme yang pakai seluar pendek sentiasa tersenyum dan pagi2 dah dtg rumah saya. Jeme akan memanggil manggil saya dan soalan nya setiap pagi adalah.." Kakni, suratkhabar dah sampai belum?"

Haduhh Jeme...cepatnya masa berlalu. Kamu dah jadi suami orang, ayah orang dah..Pangkat kamu di jabatan itu pun dah tinggi. Timbalan pengarah lagi.Tobat kakni tak berani nak tegur kamu kalau tgok kamu di pejabat.

Alhamdullilah.Berkat kamu yg dari kecik sentiasa menyenangkan hati ayah ibu dan hati semua orang, kamu berjaya juga akhir nya..kakni tumpang gembira saja.

Jeme..Jadilah kamu sampai bila bila. Jangan berubah. Kelmarin tengok dan dengar cara kamu bercerita pasal mek kamu yg bedridden tu kani rasa mek seorang ibu yg berjaya. Mek didik kamu jadi anak sebaik itu. Tabik mek!

Jeme..Kamu kata kakni nampak macam dulu. Senyum masih serupa dulu, suara masih sama dan kamu tak pernah lupa zaman kita kanak2 bermain bersama. Terima kasih Jeme.  Kamu macam adik kakni yang kakni tidak pernah ada.

Semoga Tuhan kekalkan hubungan rapat kita semula. 



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...