Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, May 1, 2013

Lewat malam yg meriah.

Malam tadi saya keluar melawat kawasan.
Meriah.
Perarakan motor dan kereta yg bawak bendera parti memenuhi jalanraya.
Bersemangat sungguh.
Saya hampir terperangkap dalam perarakan tersebut.
Nasib baik mereka prihatin terhadap kereta2 yg tidak terlibat dgn perarakan.
Cepat2 mereka bagi jalan.
Walau sesak, mereka sopan menghormati pengguna jalanraya lain.
Baguslah macam tu.
Berkempen cara sihat.
Cuma satu,
nak komen juga sikit ni...
Saya tengok yg berarak tu termasuk lah yg bawah umur.
Murid sekolah menengah agak saya.
Kiri kanan pegang bendera.
Semangat, semangat jugak, tapi hati hati ya.
Bahaya tu.
Kalau apa2 berlaku macam mana?
Sepatutnya kita orang tua ni jangan lah libatkan anak2.
Kan pilihanraya ni untuk org yg dewasa saja.
Tapi saya pilih untuk tengok saja.
Malas lah nak tegur, tak pasal2 nyibuk.
Apalah hak saya nak tunjuk pandai,
biarlah,
Mak bapak dia orang pun tak kisah,
saya pula yg lebih lebih.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...