Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, May 5, 2013

Mahal pengalaman ni...








Taman Negara.
Saya sampai jugak di sini.
Di tempat pacat2 berpesta.
Saya ni memang takutkan pacat.
Jadi tak heran lah kalau kesunyian hutan tetrganggu dek jerit pekik saya.
Pacat pun nyesal usik saya, tak pasal2 pekak tuli merka tu.
Jadi dari duk masuk hutan,saya pilih untuk buat apa yg saya lebih suka-melukis.
Walau takut pacat, seronok tetap seronok
Seronok tahap gaban.
Cer tengok foto yg saya sempat rakam ni dan awak nilai sendiri best ke tidak.
Foto ni  sebuah Jambatan gantung.
Sikit punya tinggi jambatan tu, gayat jugak mula nya tapi at last ok jer.
Foto ni pula saya di ‘Canopy Walk’
Dapat tengok hutan simpan dari atas  
Nak ke canopy walk kena rentas hutan dulu.
Orang lain jalan biasa2, saya berlari laju mengalahkan pelari pecut Negara.
Tak ada sebab lain kecuali kerana takutkan Pak Pacat.
Foto ni yg best.
Saya menyusuri Sungai Lebir dengan perahu kecik.
Subhanallah…Memukau sungguh pemandangan nya.
Saya lalui jeram2 yang buat hati saya nak tercabut.
Risau gak, terbalik perahu ni kang, ramai yg yatim nanti.
Ni foto kaki orang dalam perahu yg ketakutan.
Foto ni bukti ketakutan, jari duk pegang birai perahu bagai tak mau di lepaskan.
Foto  ni lawatan ala2 lawatan YB ke perkampungan orang asli.
Jumpa Tok Batin. Tak, tu yg bertopi tu bukan tok batin lah, tu roommate saya.




Sampai hati awak…
Tok batin yg pakai seluar pendek di foto tu.
Tengok kehidupan orang asli yg tak serupa dengan kehidupan saya.
Entah2 mereka lebih bahagia dari saya tak..
Saya siap Tanya soalan bonus buat Tok Batin yg peramah tu..
“Tok Batin, nanti keluar ngundi, Tok ngundi siapa?”
Soalan bodoh saya di jawap secara spontan dan selamba
“Undi itu Rahsia.”
Ha kau, dapat sebijik jawapan cerdik dari dia.




1 comment:

Ibu n Abah said...

Cikgu
Sejak muda belia dulu saya berangan nak ke taman negara... Tapi sekarang kalau pi pun mmg tak daya dah...
Tumpang seronok baca pengalaman cikgu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...