Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, July 24, 2013

Smoke gets in my eyes...

Hari ni saya nk masak untuk berbuka puasa.
Pertama kali masak semenjak Ja jadi 'Sleeping Beauty'
Ikutkan hati tak nak fikir pun bab masak dan makan.
Merajuk dan menjeruk hati bila tgok Ruang dapur yg selama ni
merupakan ruang kegemaran saya.
Sebabnya,
Semua yg saya masak, Ja suka makan.
 Ja siap order dulu kalau dia nak balik sini.
Hati siapa tak sedih bila kali ni Ja tak boleh jamah masakan saya.
"Mummy masak apa hari ni? Ja nak makan kat sini"
Tu ayat dia sebelum ni.
Tak per lah, semua tu dah jadi kenangan.
Hari ni saya gagahi semangat untuk masak simple2 saja.
Usir dulu berat di hati, cuba masuk dapur dan focus.
Selalunya kupas bawang mata boleh berair
Hari ni kupas kentang, basuh ikan dan potong sayurpun mata berair jugak.
Tiris ke hapa mata saya ni?
Urut dada tu Puan Hani, bawak bertenang.
Periuk belanga duk diam2 jgn pujuk saya
Sensitip. Banjir.

Ok, biarkan saya masak dulu..
orang lain main jauh jauh...
Kalau tgok saya menangis jangan tegur,jangan kata apa2.
Bukan dapur kayu saja mata boleh masuk asap,
dapur gas pun gitu...
Berasap dalam kepala.
Rupanya payah benar nak mula memasak kali ini.





2 comments:

Hajjah Noraini @Nanie said...

Mata Akak Nani turut berair ketika membaca, setiap nukilan Hani..

Unknown said...

di sini juga sentiasa ada asap...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...