Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, July 18, 2013

Tempat jatuh lagi dikenang...

Ada anak murid saya yg menghubungi saya.
Dia bertanyakan bila agaknya saya dapat kembali ke sekolah.
katanya dah banyak tercabut hiasan2 yg saya tampal dlm kelas
Sudut2 pembelajaran pun dah tak teratur.
Dia kata kelas kami dah tak ceria lagi.
Dia bimbang kalau2 kelas kami tak dapat juara pertandingan kelas
Ada juga yg nak saya kembali ke kelas yer.
Ingatkan dah Ticer yg garang ni tak ada kamu semua merdeka lah.
Ingatkan kamu seronok bila Ticer tak paksa kamu jaga kebersihan kelas.
Dulu waktu Ticer melintas depan kelas, kamu dah kalut intai sampah bawah meja.
Maklumlah Ticer kan selalu ugut nak suruh kamu masukkan dlm poket setiap sampah yg ada di kawasan meja kamu tu.
Sebenarnya Ticer pun rindu sangat nak kembali ke sekolah.
Tapi kat sini lebih memerlukan Ticer.
Jangan risau, nanti ada lah guru ganti yg akan menyambung kerja2 tertangguh tu.

Saya tak pernah lupa wajah2 mereka yg bergelar murid saya.
Apa nak buat, saya terpaksa melupakan dulu tittle Ticer.
Mungkin sementara, mungkin selamanya.
Semoga semua murid saya di berkati Allah.
Terima kasih atas ingatan itu.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...