Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, August 18, 2013

Bawa lah aku terbang

Bawa lah aku terbang....

Burung yg pulang ke sarang,
dah terbang semula mengejar pelangi...
Sarang kesepian melainkan bunyi tangisan ranting yg makin rapuh.
Daun2 rindu berguguran membajai pohon pucat kaku
seperti tidak merelakan pemergian itu..
Kemarau kah yang mengeringkan tawa
atau awan di kaki langit memerah air mata ku?
Musim kepulangan sudah tamat,
ketawa sudah tawar
bahasa sudah terbiar santun nya.
Sepi menjalar.
Untuk apa lah membilang waktu bertemu lagi,
kerana setiap pertemuan ada lah sementara.
Alangkah baik nya aku tidak membina sarang di hujung dahan.
Kita dirikan saja tugu batu yg memenjarakan hati di sini.
Sampai bila bila pun di sini.
Khabarkan kepada bayu,
Aku menanti angin berubah arah.
Mana tau ada cinta yang bakal singgah.
Mimpi adalah ubat hati.
Rupanya lebih enak bermimpi dari bernafas di alam realiti.

>>>>>>>Sewaktu saya kemas pakaian anak cucu menantu yang di tinggalkan di sini, seperti ada hembusan bayu menyapa pipi..Rupanya rindu sudah mula bertandang..Cuti sudah tamat tapi keriuhan suasana berkekalan dalam ingatan.....
Bila lah dapat berkumpul lagi.............

1 comment:

a.f_azie said...

Rindu itu anugerah....
Dengan rindu adenya nikmat kehidulan....

Alhamdulillah.... granny hani.... rindu bertandang lagi utk yg tersayang....

Dan rindu x akan pergi....

Sebab rindu adalah jiwa....

Syukur Alhamdulillah....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...