Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, August 16, 2013

No 4

Hari ni hari last Iffah bercuti.
Esuk kembali ke asrama.
Maka tinggal lah anis dgn saya untuk urus Ja
Iffah ni walau sentiasa miscommunication dgn saya,
menyenangkan kerja saya jugak.
certain task she can do well.
Kalau bab kerja yg guna tenaga tu serah pada dia.
Jangan tak caya, kalah orang laki2 tau!
Dia pandai mengurut jugak.
Kalau saya sakit2 belakang saya takut nak suruh dia urut.
Mau nya koyak kulit saya di sental nya.
Kalau urut kaki boleh saja.
Iffah ni satu saja kelemahan dia.
Tang 'dapur'
Kalau suruh mengemas di dapur, dia ada cara tersendiri...
tung tang tung tang, klung klang klung klang
sekejap saja siapnya.
Dia main sumbat jer segala benda dlm kabinet,janji mummy tgok counter top clear.
Bukak kabinet, berlumba2 lah peralatan memasak saya terjun keluar.
Iffah memang selalu kena marah dgn Ja.
Ja sentiasa cuba nak bentuk Iffah biar jadi seperti anak2 gadis lain.
Fail.
Iffah adalah Iffah.
Ja, sekarang ni tenaga Iffah lah yg membolehkan mummy urus Ja.
Mujur Iffah gagah kuasa.
Esuk, bila Iffah balik ke asrama, saya kehilangan seorang assistant.
Anis, bersedialah untuk kerja lebih masa.
Demi kakak, adik2 taat setia.
Iffah yg bertopi sedang main tembak2 dgn anak2 sedara...Nampak gaya, mak sedara lagi seronok main nih!


2 comments:

Madam Casper said...

Salam Aidilfitri teacher@Mummy Ja. Semoga benteng kekuatan dan kesabarang akan terus bersama Mummy Ja. Hanya doa yang mampu dikirimkan untuk meringankan sedikit apa yang dilalui sekarang.

Anonymous said...

Gelak- gelak je bila baca entry pasal iffah ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...