Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, September 21, 2013

Hati seorang sahabat.

Maaf?
Untuk apa?
Atas dasar apa?
Kau tidak salah kerana membenci ku
Atau kerana pura pura ambil peduli
Manis bahasa dusta tidak pernah berdaki di hati
Dosa antara sahabat larut bersama waktu
Tidak berbekas langsung di hati ku
Kau buat lah apa saja,
asal kau bahagia.
Aku ini teman,
tidak pernah memusuhi mu.
Jangan terkilan
Aku di sini sudah lama melupakan.
Tidak ada dendam
Tidak perlu begitu.
Malah aku yg harus berterima kasih,
kerana pernah ketawa bersama mu.
Tuhan jadikan manusia banyak kekurangan.
Kebetulan yg serba kekurangan itu adalah aku.
Sepatutnya aku lah yg memohon maaf
kerana
Aku ini sebenarnya,
tidak cukup sempurna untuk menjadi sahabat mu.
Simpan lah 'maaf' mu itu.
Amat tidak perlu.
Dulu kini dan selamanya,
kau tetap sahabat baik ku.



3 comments:

Anonymous said...

Suka gaya penulisan...puitis...bukan smua org mmpu melakukannya...syabas bete..

DYatie ABakar said...

Sy jg mengalami keadaan bgini skrg kak. Nak jugak rs ny menulis d blog tp bhs sy x cantik spt bhs akak. Huuu.

Anonymous said...

I am green with envy...
You are so great with words..
You are so creative with simple words..
You have compose simple words to meaningful sentences..
and If I fall and get addicted to your blog.. it is your fault :)
keep writing K'hanny..

ryaha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...