Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, September 18, 2013

Lagi cerita zaman porba saya

Saya bukan lah baik sangat pun zaman kecik2 dulu.
Sekarang pun bukan baik sangat..hehheee
Kakak saya comfirm baik.
Bila arwah ayah tak benarkan kami keluar dari kawasan rumah,
tak benarkan bercampur dgn budak2 kampung.
kakak akur.
Saya tidak.
Diam diam saya bolos jugak.
Sempatlah saya masuk geng budak kampung.
Curik2 keluar masa arwah ayah terlalu sibuk untuk perasan ketiadaan saya.
Tak per, kalau kena marah pun Nanny saya yg kena, dia yg cuai jaga saya,
saya setakat kena warning' lain kali ayah tak bawak gi jalan2'
Saya memang ramai kawan dari dulu sampai sekarang.
Geng saya ramai gak, siap ada gelaran.
Kamil Juling-Sekarang dah bergelar peguam di mahkamah tinggi.
(Masih juling lagi tapi dah pakai spek tu tak ketara sgt dah)
Mona Itek-sekarang isteri Dato Nik S****
(Gaya jalan mcm itik tu lah yg buat dia boleh jadi Datin dah sekarang ni..)
Mie Doktor-Tok guru quran yg bagi gelaran ni,apa kes ntah!
(Dia berjubah, bersarban sekarang, tak jadi doktor pun)
Muli lidi- Sekarang kerja kat HUSM kubang kerian.
(Bukan lidi kelapa lagi dah, batang kelapa pun bukan..Bolat!)
Zahar Spring- Orang politik yg di segani di kawasan saya.
(Rambut dia tu..kerinting mcm spring, kerinting sampai dalam kulit kepala agak nya) .
Mekma, Cho, Inni, Bukhori, Semoh...ramai lagi lah.
Semua ada gelaran tapi dah lupa lah..
Tak baik tau panggil orang dgn nama gelaran..
Tapi dah tua macam ni tak baik kalau tak panggil ikut gelaran..
Pulak.
Tan Sri, Datuk, Datin, Tuan Haji, YB, Dr, Boss....
Kalau terbaca, sory ek.
Saya terkenang masa dolu dolu saja ni bukan nak buaka aib.
By the way, baru ni saya jumpa 'Stopa basikal Unta'.
Masih berbasikal dia tu, tapi basikal harga ribu2.
Seronok tgok kawan2 jadi 'orang', jadi 'manusia'..
Semua berjaya dan bahagia...........
Saya?
Huhuhuhhhuhuhuhuhuuuu........!

3 comments:

Kakcik Seroja said...

Kita ada di antara mereka dalam kelas kita yang tersendiri... :)

mokja said...

ingat masa dulu dulu...tarik nafas panjang.syukur jadi orang .

Anonymous said...

Alhamdulillah rezeki masing2...yg dh ditetapkn sejak azali lg.sy teringat msa sek dulu..ckgu yg kurus dpggl mayat hidup..ckgu yg suka kepak ketiak dpggl kupu2..ckgu pakai suar agak sgkat dpggl rockers..ckgu yg byk mulut dpggl joyah..ckgu yg jangok dgn mekap tebal dpggl tepung kfc...kbykan ckgu smua de gelarn tpi sesama sdri xde plk nama gelarn tu...mmg x pttkn anak2 murid

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...