Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, November 4, 2013

karangan ni tanpa tajuk.

Bila tak ada pembantu rumah, saya sibuk berganda.
Bukak kabinet dapur, bersepah sepah.
Bukak Almari pakaian, terjun turun habis semua yang di dalam.
Bilik air belum di sental,
Kain baju belum cuci.
Tepat jam 10 pagi drama bersiri Korea mula.
Ok stop dulu kerja, focus, focussss....!
The birth of a family
Duk gila cerita tu sekarang.
Berlunjur atas sofa panjang.
Anything else can wait.
Bazir masa 2 jam depan TV.
Kerja sekolah masih belum di jamah.
Lepas tu urus Ja ikut schedule.
My darling Ja is my priority.
kerja lain boleh pejam mata.
Masak pun tidak hari ni.
Lunch menu 'Tunjuk' n 'Bayar'
Jadi, bila dah tengahari, kerja rumah tak beres lagi,
mulalah bebel berbakul bakul..
Petang sentiasa ada tamu, sah tak boleh urus rumah waktu tu.
maka bila malam tiba, org lain lena, siapa yg bersengkang mata buat kerja rumah?
Akuuuu jugak laaaa.....!
Padan muka aku kerana tak pandai urus masa.
Eh, apa yg saya duk cerita ni?
tajuk apa?
Pasal apa?
Saja nak cerita.
Nak bagi tau..
Hehehe....Sory, buang masa aje awak baca sebagaimana
saya yg buang masa duk menaip N3 ni sedangkan
kerja berlambak lambak....
Jom, habiskan Murruku sebalang ni.
Apa apa lah, janji hati saya happy hari ni.
 


1 comment:

Irfa said...

The birth of a family

sy pun follow ,,tp dah lewat
dah ep ke 80 baru sy follow :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...