Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, November 20, 2013

Selamat datang musim basah.

Langit masih bocor.
Deras aliran air ke longkang.
Bunyi hujan adalah dodoi yg mengasyikkan.
Sedap nya sejuk nyaman..
Basah selipar di muka pintu.
Kain baju di jeruk di ampaian,
Musim ini musim aku.
Siang hilang warna pun tidak apa,
aku suka.
Deru angin menemani malam.
Aku menunggu lebat.
menyukat muntahan air segenap takungan.
Esuk mungkin tangisan langit tidak terbendung lagi
Bah pasti datang.
Payah banjir adalah sukan tahunan.
Aku nak rendam kaki dan lenjunkan badan.
Seorang anak kecil setinggi lutut,
tiba2 terlepas keluar dari jiwa ini
Alangkah,
seronoknya menjadi kanak2 kembali.
Bila musim tengkujuh singgah di sini,
aku lupa diri.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...