Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, December 9, 2013

Akak faham dik.

Dia lain dari yang lain.
Saya tak mau salahkan sesiapa
Dia yg pilih hala tuju dia.
Halal haram dia yg tanggung
Kita tak berhak nak rasa yg kita lebih baik dari dia.
Pondan
Lelaki lembut
Macam2 gelaran yg di berikan.
Kalau yg duk kat lorong2 dan buat kerja haram tu saya pun nyampah tengok.
Dia tak macam tu, dia kerja keras cari makan.
Saya kenal dia sewaktu saya mencari cari juru make up untuk majlis perkahwinan anak saya dulu.
Dia menjadi pilihan saya dan saya puas hati.
Sopan dan senyum sokmo.
Jujur dan sedia membantu tanpa byk songeh
Menghormati orang tua.
Cantik? sememang nya lebih cantik dari perempuan asli.
Dia sangat rajin, bukak kelas dandanan, jual kosmetik dan alat2 dandanan.
Kaya raya dah sekarang.
Kotor kah duit yg di hulurkan kepada orang tua nya?
Hina kah dia ?
Di mata saya,
walau pun dia keliru dengan diri sendiri,
tapi dia tidak memayahkan orang lain, biarlah..
Saya kasihan kan dia, tak tau camana nak bantu dia agar dia berada di landasan yg betul.
Kesian sangat sangat..
Saya sentiasa ingat kata kata dia..
"Kak Hani, siapa nak jadi macam ni, saya pun tau malu kerana tak serupa orang tapi nak buat macam mana, dalaman saya tak serupa yg luaran.Kadang kadang saya rasa tak nak terus hidup tapi tak kan nak bunuh diri pulak."
Betul juga, cuba kita jadi macam dia sehari saja, boleh ke, senang ke, mampu ke kita?
Kalau saya, bila tgok orang pandang2, jeling2 dan bisik2 bila selisih jalan,saya terus ubah balik penampilan.
Itu kita yang boleh brubah sebab kita hanya berlakon..
Dia dah asli macam tu, nak berubah macam mana?

1 comment:

Anonymous said...

betul...siapa kita nk hukum org cm gitu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...