Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, September 19, 2014

Bila otak tidak memberontak

Alhamdullilah, masih ada baki nyawa saya hari ni.
Dapatlah saya terus bernafas.
Jangan ingat orang yg kaya raya, bahagia dan bertuah saja yg nsk hidup.
Orang yg serba kekurangan pun ada hak untuk hidup juga
Hidup seadanya.
Hidup untuk mencukupkn bekal mati
Biarlh tidak mampu bermewah mewah
Biarlah dugaan sentiasa singgah
Saya akan terus melangkah ke depan dgn izin Allah.
Semenjak menjadi 'Tua', menjadi org lama,
Saya tak nak bazirkan sel otak saya dgn menangisi hari kelmarin.
Saya nk ke depan, tak kira lah kena merangkak pun.
Janji makin ke depan.
Kalau boleh nak melangkah gagah dgn senyuman
Senyuman kurang manis adalah  lebih baik dari tangisan  berjela.
Senyummmmm biarkan Allah menentukan segalanya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...