Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, September 12, 2014

Think positive..

Saya tak pernah rasa kaya raya
Tapi syukur, saya tak pernah papa kedana.
Saya tak pernah cantik jelita
Tapi syukur saya lengkap anggota, tak cacat mana2.
Saya bukan bijak pandai ilmuan terkemuka
Tapi syukur saya boleh cari rezeki seadanya
Saya bukan VIP atau isteri VIP
Tapi syukur, saya ramai kawan yg tidak bermuka muka
Saya bukan dipayungi bahagia setiap masa
Tapi syukur pada Mu Tuhan,
Saya masih boleh bersabar dan redha atas segala ujian dari Mu.
Saya serba kurang, tak lebih apa apa
kecuali lebih lemak yg bergantungan di badan....
Saya seperti sampah terbuang, terlalu besar untuk hanyut di longkang,
campak ke laut mau nyer jadi tukun ikan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...