Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, November 15, 2016

Ada tak yg ikhlas like kalau tidak ditawarkan ganjaran?

Dah lama duk perati.
Dia kaya raya.
Terlebih lebih kaya.
Tapi kan, bila dia nak hadiahkan itu ini kepada orang,
Dgn syarat kena 'like' dia dulu tu buat saya kasihan kan dia.
Simpati pada orang kaya ni...
Kaya harta tapi miskin perhatian.
Sampai kena beli perhatian dari orang ramai.
Apa tidak nya...
Kalau x paksa orang 'like' dgn menawarkan macam2 free gift,
agak2 ramai tak yg 'like'?
Saya rasa dia sangat kesunyian.
Mungkin dia perlukan kawan tapi
Dia tak tau yang kawan tak dapat di beli dgn wang ringgit.
Nak beli hati kawan tu yg payah..
Keikhlasan tu priceless.
Kalau orang 'like', kita bagi hadiah, setakat tu jer lah nilai persahabatan.
Dah dapat hadiah tak der like like lagi.
Like bukan dari hati buat apa.....
Saya selalu perhatikan perangai dia yg suka mencuri perhatian.
Saya mengkaji hati dia, memerhati body language dia..
Makin di kaji,
Makin saya rasa simpati.
Bila orang ketawa gelak dan sorak kan gelagat dia di tempat awam,
Dia turut ketawa terkekek kekek...
Sebenarnya semua tu hanya luaran.
Hati di dalam menangis tak siapa tau.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...