Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, November 27, 2016

Serhabut pegrut wehhhh....

Siapa tau di mana letak nya hujung dunia?
Negeri apa yg ada kat sana.
Bahasa apa yg mereka guna.
Budaya nya macam mana...
Makanan nya berunsur apa..
Agama rasmi nya islam kah?
Maju ke mundur, aman ke ...?
Sehari dua ni,
Saya rasa nak berhijrah ke hujung dunia.
Nak lari dari segalanya.
Ada tak siapa2 yg boleh bawa saya ke sana?
Paling tidak pun ajar saya bagaimana nak ke sana.
Perlu terbang ke perlu berenang...
Atau hanya perlu pejam mata dan biarkan mimpi membawa saya kesana.
Kadang kadang...
Bila serabut perut,
Tersumbat otak,
Terkoyak hati,
Tak tau kemana nak mengadu rasa maka saya layan dulu bahasa jiwa.
Layan puas puas.
Lepas ni basahkan wajah dgn air sembahyang.
Solat, menangis, solat dan menangis sampai nak terkeluar bijik mata.
Rasa tenteram seketika. Surut resah.
Dan saya seperti biasa untuk ke sejuta kali nya,
Menadah tangan meminta kasih sayang dari Dia.
Hanya dia.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...