Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, January 25, 2017

Terlajak perahu boleh di undur, terlajak kata payah rezeki..

Rindu.
Rindu kerana sayang...betul!
Rindu hadir dlm hati dek kerana terlalu marah? Betul jugak.
Bila dah rasa sakit hati sangat dan marah sangat,
Terbayang bayang pulak wajah dia.
Jadi rindu.
Rindu bukan untuk bersua pun.
Sekadar teringat.
Teringatkan tutur kata nya yang saya anggap baik, macam adik.
Tak sangka dia duk memburukkan saya di belakang saya.
Ingat pesan orang tua,
Buat budi berpada pada...
Begitulah saya..
Kalau dah berbudi tak berpada apa dah..hulur saja, bagi saja
Tak berkira langsung
Ingatkan hati orang sama seperti hati kita.
Rupanya tidak.
Buat jahat jangan sekali.
Ya, betul. Serahkan pada Tuhan.
Biarkan dia .
Meletakkan salah sendiri di bahu orang itu tidak matang namanya.
Memutar belit kata dan fakta.
Suka hati kamu lah
Tak daya nak tutup mulut orang.
Saya rugi ke?
Tak, untung lagi..
Dapat pahala free.
Tak apa...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...